- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
تظاهرات اعتراضی پناهجویان در شهر وورتسبورگ پس از خودکشی یک ایرانی پناهجو چاپ ارسال به دوست
10 بهمن 1390


سایت انتگراسیون: در اعتراض به شرایطی که پناهجوی ایرانی محمد ر.  بامداد یکشنبه 29 ژانویه در هایم (کمپ) پناهندگی وورتسبورگ دست به خودکشی زد، در اعتراض به خطر اخراج و بی توجی نهادهای دولتی آلمان در جدی نگرفتن خطری که متوجه پناهجویان ایرانی است، در اعتراض به بلاتکلیفی طولانی در دوره رسیدگی به درخواست پناهندگی، در اعتراض به سیاست دوگانه دولت آلمان که از یک سو خود را مدافع حقوق بشر اعلام کرده و مدعی است که از مبارزه مردم ایران برای دمکراسی دفاع می کند، اما بسیاری از فراریان از دست رژیم جمهوری اسلامی که خود را به آلمان رسانده اند را نپذیرفته و با آنها به بدترین شکل رفتار میکند و در اعتراض به تحقیر و توهین روزمره ای که پناهجویان برای مدت طولانی با آن مواجه هستند، از جمله شرایط غیر انسانی هایم پناهندگی، بعداز ظهر روز دوشنبه 30.01.2012 حدود 80 نفر از پناهجویان در مرکز شهر وورتسبورگ دست به تظاهرات زده و با حمل عکسهائی از محمد ر.  و یک پلاکارد که بر روی او نوشته شده بود "او بخاطر آزادی مرد" در مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و بر مسئولیت سیاستگذاران این شهر و ایالت بایرن در ارتباط با خودکشی محمد ر.  و  وضعیت غیر انسانی وضعیت پناهجویان تاکید کردند.

"این فرانکن" آنلاین، یک سایت محلی از قول دکتر آگوست اشتیش، متخصص ناراحتی های روحی وروانی که به پناهجویان کمک می کند می نویسد که "هایم پناهجویان آدم را مریض میکند".  وی میگوید محمد ر. قبلا یک بار در دسامبر در کلینک روانی دانشگاه وورتسبورگ تحت درمان قرار گرفته بود و معلوم بوده که از ناراحتی های روحی رنج می برد و توصیه شده بود تا او در جای بهتری اسکان داده شود، اما به این توصیه رسیدگی نشده بود. در مقابل، یوهانس هارناکه ، سخنگوی منطقه اداری فرانکن سفلی که شهر وورتسبورک در آن قرار دارد، میگوید "ما هیچ اطلاعی نداشتیم که او بخواهد خودکشی کند و هیچ ارتباطی بین خودکشی او و شرایط زندگی در هایم پناهجویان نمی بینم".  "این فرانکن" آنلاین، بلافاصله مطلب خود را با جمله یکی از پناهجویان به پایان می رساند که میگوید: "با ما مثل حیوان رفتار می شود".

واضح است که مسئولین دولتی در تلاشند تا از بار مسئولیت خود در قبال جان پناهجویان شانه خالی کنند.

در حال حاضر در هایم پناهجویان وورتسبورگ 447 پناهجو زندگی می کنند که از این میان 57 نفر ایرانی می باشند. این هایم مجموعه ای از چند ساختمان قدیمی یک سربازخانه است که به دلیل شرایط غیر انسانی اش معروف می باشد.
مسئولیت رسیدگی اسکان پناهجویان در هر شهر و منطقه براساس توافق با دولت ایالتی بر عهده شهرداری محل می باشد.

شرایط غیر انسانی هایم های پناهندگی در آلمان بخشی از قانون نانوشته ای می باشد که دولت آلمان از طریق آن تلاش دارد تا با سخت کردن شرایط زندگی برای پناهجویان آنها را وادار به ترک آلمان کرده و نیز از این طریق با ورود بیشتر پناهجویان مبارزه کند. وضعیت هایم های پناهجویان در برخی از ایالتها، بویژه در ایالت بایرن، شرق آلمان و مناطقی که شهرداری محل در کنترل احزاب محافظه کار است، بدتر می باشد.

حنیف حیدرنژاد


 


انعکاس تظاهرات پناهجویان

سایت "این فرانکن" آنلاین

سایت تلویزیون بایرن- استودیوی محلی "فرانکن" ، همراه با یک آلبوم عکس

اطلاعیه مطبوعاتی پلیس در مورد تظاهرات


خبر اولیه در رابطه با خودکشی یک پناهجوی ایرانی در آلمان

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024