- پنجشنبه 30 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
خودکشی یک پناهجوی ایرانی در آلمان چاپ ارسال به دوست
09 بهمن 1390


سایت انتگراسیون از منابع مختلف مطلع شده که یک پناهجوی 30 ساله ایرانی به نام  م. ر  که در یک هایم(کمپ) پناهندگان در شهر وورتسبورگ (Würzburg) زندگی میکرد، شنبه شب 29.01.2012 اقدام به خودکشی از طریق حلق آویز کرده و با کمال تاسف جان باخته است. وی که از هفت ماه قبل در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود متاهل و درای یک فرزند است. همسر و فرزند او کماکان در ایران هستند.

به گفته یکی از ساکنین این هایم پناهندگان، آقای م. ر از ناراحتی و فشارهای روحی رنج می برده و صبح همان روز به بیمارستان مراجعه کرده اما به دلایلی که برای ما نامعلوم است، وی را  نپذیرفته اند و او به خوابگاه خودش بازگشته است. در مورد دلیل و انگیزه ی  او برای خودکشی اطلاعات دقیقی در دست نمی باشد.


آدرس هایم (کمپ) پناهندگی:   
Asylbewerberheim Emery-Kaserne Würzburg, Gebäude 305, Zimmer 321 

هایم پناهندگی ورتسبورگ یکی از بدنام ترین هایم های پناهندگی در آلمان می باشد. شرایط زندگی در این هایم به غایت غیر انسانی و به گفته متخصصین "ناقض حقوق بنیادین انسانی" می باشد. مجله سیاسی تلویزیونی مونیتور (Monitor) در برنامه خود به تاریخ 15.09.2011 به طور مفصل شرایط غیر انسانی این هایم را گزارش داده بود. کریستینه هاردتهاور (Christine Haderthauer) وزیر امور اجتماعی ایالت بایرن در مصاحبه ای با بخش خبر شبانگاهی شبکه یک تلویزویون آلمان که در تاریخ 23.04.2011 با او به عمل آمده بود، قول داده بود که شرایط این هایم پناهندگی بهبود خواهد یافت. اما با گذشت ماه ها این شرایط کماکان تغییر نکرده است. این گزارش تاکید میکند که  سیاستمداران ایالت بایرن عمد دارند تا این شرایط غیر انسانی در هایم را ایجاد و ادامه دهند. پرفسور آگوست اشتیش (August Stich)یکی از متخصصینی که برنامه مونیتر با او مصاحبه کرده معتقد است پیام سیاستمداران بایرن با این رفتارشان به پناهجویان این است که خوش نیامدید! تا به این ترتیب آنها را ناگزیر کنند تا از آلمان بروند.

هنوز مشخص نیست که بین خودکشی آقای م. ر با شرایط غیر انسانی هایم پناهندگان رابطه وجود دارد یا نه، اما بدون شک یک محیط سالم و انسانی و وجود مددکاران متخصص به امور پناهندگان می توانست تاثیر پیشگیراننده داشته باشد.
 
از دوستان آقای م. ر  درخواست میشود تا اگر اطلاعات دقیقتری از علت و چرائی خودکشی او در اختیار دارند به ما اطلاع دهند.

حنیف حیدرنژاد



مطالب مرتبط

2 آذر 1386: اخبار مرتبط با خودکشی منجر به مرگ یک پناهجوی ایرانی در شهر آمبرگ آلمان- بایرن

5 اردیبهشت 1388: گزارش تلویزیون کانال یک آلمان (ARD) از "وضعیت فاجعه بار" کمپ (هایم) های پناهندگی در ایالت بایرن

21 ابان 1389: تظاهرات پناهجویان در شهر آوگسبورگ در اعتراض به شرایط غیر انسانی هایم های پناهندگی

3 ابان 1390: نگاهی به وضعیت سکونتی پناهجویان در آلمان در هایم(کمپ) های پناهندگی

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024