- جمعه 7 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مرکز مشاوره برای حمایت از قربانیان خشونت نئونازی ها چاپ ارسال به دوست
27 آذر 1390
Opfer rechter Gewalt aus der Region erhalten Hilfe bei „Back up“ in Dortmund
رنگین بجای خاکستری: تظاهرت در دورتموند بر علیه نئونازیها

از تاریخ  17 اکتبر 2011 یک مرکز مشاوره برای دفاع و حمایت از قربانیان نئونازی ها برای منطقه وستفالن(Westfalen) آغاز به کار کرده است. منطقه وستفالن شامل شهرهای زیر می شود: دورتموند، بوخوم، بیلفلد، مونستر، گلزنکیرشن، هاگن، هام، هرنه، پادربورن، رکلینگهاوزن، بوتروپ، زیگن و مناطق روستائی  دیگر... (لیست کامل شهر ها و مناطق را در اینجا ملاحظه کنید)

مبارزه با فاشیست ها و نازی ها فقط به آلمانی ها مربوط نمی شود. مهاجرین، دو ملیتی ها، خارجیان و پناهجویان و پناهندگان نیز می توانند به طور فعال با شرکت در راه پیمائی های ضد نازی ها شرکت کنند و مانع از گسترش فعالیت نئونازیها و جو رعب و وحشتی که آنها ایجاد کرده اند شوند.
در سال های گذشته افراد زیادی در منطقه وستفالن مورد حمله نئونازی ها قرار گرفته و به شدت مصدوم شده اند. فرادی که مورد حمله نئو نازی ها قرار می گیرند از این گروه ها هستند: فعالین کارگری، اعضاء و هواداران گروه های چپ، آنارشیست ها، همجنسگرایان، بیکاران بی خانمانان، سیاه پوستان، خارجیان و مهاجرین، پناهندگان و پناهجویان.

آمار موجود از 120 تا 180 مورد شدید از این حمله ها در ایالت نوردراین وستفالن حکایت دارد. تعدای نیز مورد تهدید تلفنی قرار گرفته اند. یک خانواده از شهر دورتموند ناچار شده تا برای در امان ماندن از این تهدیدها به شهر دیگری برود. در مجموع در سال های گذشته پنج مورد قتل/ ترور در شهر دورتمند انجام شده که به نئونازی ها نسبت داده می شود. پلیس در بسیاری موارد عملا کاری نکرده و یا رسما گفته است که کاری نمی تواند بکند. این شرایط باعث شده تا نئوناری ها با دست هرچه بازتر  تظاهرات و تجمعات پشت سرهم سازماندهی کنند و در برخی محله ها در برخی از شهرها علنا به تهدید مردم می پردازند. برای آنکه قربانیان خشونت نئونازی ها در مطقه وستفالن خود را تنها احساس نکنند و در صورت نیاز بتوانند کمک تخصصی دریافت کنند مرکز مشاوره ای دایر شده تا به این موضوع بپردازد.


افرادی
که مورد حمله نئونازی ها قرار میگیرند نمی دانند چه باید بکنند. برخی از آنها به شدت وحشت زده شده و از ترس اقدامات بعدی نئونازی ها ترجیح میدهند که هیچ اقدام قانونی ای را دنبال نکنند. برخی اصلا نمی دانند از کجا باید شروع کنند و یا پول و هرینه گرفتن وکیل را ندارند. برخی نیز به لحاظ روحی دچار شوک شدیدی شده و به حمایت و درمان و تراپی توسط روانشناس نیاز دارند اما نمی دانند به کجا باید مراجعه کنند.

مرکز دفاع و حمایت از قربانیان خشونت نئونازی ها برای منطقه وستفالن علاوه بر کار مشاوره، به کار علنی و تبلیغی برای شکستن فضای ترس موجود خواهد پرداخت. این پروژه از طرف مرکز آموزش سیاسی ایالت نورد راین وستفالن حمایت شده و قرار است یک مرکز دیگر در منطقه دیگری از این ایالت کارش را آغاز کند. شهرداری دورتموند و اتحادیه انجمن های خیریه این شهر نیز از این مرکز حمایت کرده و این اتحادیه در ساختمان اصلی خود در شهر دورتموند دفتری را دراختیار آنها قرار داه است.

خانم کلودیا لوتسار(Claudia Luzar)  که قبلا سال از 1998 تا 2004 در ایالت براندنبورگ شش سال در تاسیس پروژه مشابه ای شرکت و با آن همکاری می کرده است، اینک مدیریت این مرکز جدید در دورتموند را به عهده دارد. آقای اُولف مِرتِنز (Ulf Märtens) نیز به عنوان وکیل، امور حقوقی این مرکز را دنبال میکند.

مبارزه با فاشیست ها و نازی ها فقط به آلمانی ها مربوط نمی شود. مهاجرین، دو ملیتی ها، خارجیان و پناهجویان و پناهندگان نیز می توانند به طور فعال با شرکت در راه پیمائی های ضد نازی ها شرکت کنند و مانع از گسترش فعالیت نئونازیها و جو رعب و وحشتی که آنها ایجاد کرده اند شوند. در صورتی که از طرف نئونازیها مورد تهدید یا حمله قرار گرفته یا نیاز به حمایت قانونی و روانشناسانه دارید با این مرکز تماس بگیرید.

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024