- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
هیچ پناهجوئی از آلمان تا ژانویه 2013 به یونان اخراج نمی شود چاپ ارسال به دوست
13 آذر 1390


در ژانویه سال 2010 وزیر کشور آلمان به دلیل خرابی وضعیت پناهجویان در یونان و بی عملی دولت یونان در رسیدگی به وضعیت آنان اعلام کرد که اخراج پناهجویانی که خود را از طریق یونان به آلمان رسانده اند به مدت یک سال، یعنی تا 19 ژانویه 2011 به این کشور متوقف می شود.
از آنجا که در سیاست های دولت یونان در بهبودی وضعیت پناهجویان تغییر مثبتی ایجاد نشده است، وزیر کشور آلمان در تاریخ 28 نوامبر 2011 با صدور بخشنامه ای اخراج پناهجویان از آلمان به یونان را برای مدت یکسال دیگر، یعنی تا تاریخ 12 ژنوایه 2013 تمدید نمود.


لازم به یادآوری است که بر اساس قرارداد دوبلین2 اگر پناهجوئی در یک کشور اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی دهد، در صورتی که مشخص شود که او قبلا در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده بوده و یا محرز شود که از کشور دیگری از اتحادیه اروپا ویزا گرفته و یا از آنجا عبور کرده است، پرونده پناهندگی او موررد رسیدگی قرار نگرفته و پرونده وی به کشور صادر کننده ویزا یا کشوری که قبلا پناهجو در آنجا بوده یا از آنجا عبور کرده و یا در آنجا درخواست پناهندگی داده بوده برگرداننده خواهد شد.

توصیه: در تجربه کار عملی دیده می شود که بسیاری از پناهجویان که از یونان به آلمان آمده اند از ترس اخراج به یونان از بیان این موضوع که قبلا در یونان بوده یا ویزای این کشور را داشته اند خودداری میکنند. این دسته از پناهجویان می توانند با چاپ متن آلمانی خبر زیر، وکیل خود را در جریان قرار دهند. بدین ترتیب دلیلی برای ترس از اخراج به یونان وجود ندارد.

حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین



"Dublin-Überstellungen" nach Griechenland bleiben ausgesetzt

01.12.2011

Überstellungen von Asylsuchenden nach Griechenland unter der sog. Dublin-II-Verordnung sollen für ein weiteres Jahr und damit bis Anfang 2013 ausgesetzt werden. Dies hat Bundesinnenminister Hans-Peter Friedrich in einem Schreibem vom 28. November 2011 an die Innenministerkonferenz angekündigt.

Dem Schreiben zufolge wird Deutschland damit bis zum 12. Januar 2013 in allen Fällen, in denen nach der Dublin-II-Verordnung eigentlich Griechenland für die Durchführung des Asylverfahrens zuständig wäre, vom Selbsteintrittsrecht Gebrauch machen und die Verfahren in Deutschland durchführen. Begründet wird die Verlängerung der Regelung mit "bestehenden schwerwiegenden Mängeln" des griechischen Asylsystems. Der Umgang mit Asylsuchenden in Griechenland widerspreche "noch immer deutlich europäischen Standards".

Das Bundesinnenministerium des Innern hatte ursprünglich im Januar 2011 erklärt, dass für ein Jahr keine Überstellungen nach Griechenland durchgeführt werden und zugleich das Selbsteintrittsrecht ausgeübt wird. Aufgrund dieser Regelung hatte sich ein beim Bundesverfassungsgericht anhängiges Grundsatzverfahren erledigt, in dem ein Asylsuchender gegen seine drohende Überstellung nach Griechenland geklagt hatte.

http://www.asyl.net/index.php?id=startseite&tx_ttnews[tt_news]=44458&cHash=e800bd158b

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024