- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
از هر شش نفر آلمانی تقریبا یک نفر در خطر فقر قرار دارد چاپ ارسال به دوست
14 آبان 1390


بر اساس تازه ترین گزارش اداره آمار فدرال از تقریبا هر شش نفر،  یک نفر در آلمان در خطر کشانده شدن به ورطه فقر قرار دارد. این گزارش که براساس داده های سال  2009 تنظیم شده مشخص می کند که 15.6% از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر قرار دارند. در این میان بیشترین خطر متوجه بیکاران است چرا که 70.3% از بیکاران در دسته بندی فقیران قرار می گیرند. براساس استاندارد تعریف شده در این گزارش هر فرد که درآمدی کمتر از 11.278 یورو در سال یا در آمدی کمتر از 940 یورو در ماه داشته باشد فقیر محسوب می شود. این رقم برای یک خانواده دو نفره با دو کودک 23.684 یورو در سال تعیین شده است.


بر اساس این گزارش زنان بیش از مردان در خطر فقر قرار دارند. این گزارش که با نام"زندگی در اروپا در سال 2010" منتشر شده است براساس بررسی میزان درآمد 23.500 نفر در سال 2009 تنظیم شده است.

در یک گزارش دیگر اداره آمار فدرال که هر دو سال یک بار در مورد فقر در آلمان منتشر می شود نیز آمده است که از دهه 80 به بعد  فقر در آلمان رشد مستمر پیدا کرده و افرادی که به ورطه فقر کشانده می شوند دیگر به سختی می توانند مجددا از این دایره خارج شوند. این گزارش تصریح می کند در حالی که 57% افرادی که در آنزمان( دهه 80) به فقر کشانده می شدند امکان خروج از این وضعیت را نداشتند، این میزان اکنون به 65% افزایش یافته است. و این بدین معنی است که انسان های کمتری شانس آنرا دارند که بتوانند درآمد خود را بهتر کنند. اما افرادی که درآمد بالا داشته اند از امکان بالاتری در این سال ها برای ثروتمندتر شدن برخوردار شده اند به نحوی که شانس افزایش ثروت آنها از  38% در دهه 80 به 51% در حال حاضر رسیده است.

حنیف حیدرنژاد
05.11.2011



منابع:
 
Fast jeder Sechste muss Armut fürchten

Armutsfalle und Familienglück

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024