- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
کارت اقامت الکترو بیومتریک در آلمان برای خارجیان چاپ ارسال به دوست
02 آبان 1390
Musterabbildung des elektronischen Aufenthaltstitels

از اول سپتامبر سال 2011 در آلمان کارت الکترونیکی اقامت(eAT) جایگزین برچسب های معمولی اقامت می شود که تاکنون در پاس زده می شد. این اقدام بر پایه برنامه هماهنگ سازی و یکسان سازی امور اقامتی خارجیان در سطح اتحادیه اروپا انجام می شود که در سال 2002 به تصویب رسیده بود. هدف این کار ارتقاء سطح امنیت مدارک و جلوگیری از سوء استفاده از کارت اقامت اعلام شده است.(برای مثال مبارزه با قاچاق انسان)

این کارت در اندازه کارتهای اعتباری و کارت بانکی بوده و یک مشخصه بیومتریک دارنده کارت، یعنی اثر انگشت فرد صاحب کارت را در حافظه الکترونیک خود ثبت می کند.

 دیگر مشخصات موجود در این کارت از جمله عبارتند از: عکس فرد، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تابعیت، جنسیت، اندازه قد، رنگ چشم، آدرس محل سکونت، محل صدور کارت، تاریخ اعتبار، نوع اقامت، محدودیت ها و ملاحظات و ... بخشی از این اطلاعات در یک چیپس الکترونیکی تعبه شده که در وسط کارت ذخیره شده است.

زمانی که برای دریافت یا تمدید اقامت به اداره خارجیان مراجعه شود، فرمهائی به مراجعه کننده داه خواهد شد و پس از پر شدن فرم ها و تحویل دو قطعه عکس و ثبت الکترونیکی اثر انگشت، دو تا سه هفته پس از آن، کارت الکترونیکی اقامت جدید تحویل داده خواهد شد.

این تغییرات در برخی از اداره های خارجیان در شهرهای مختلف آلمان با برخی مشکلات همراه بوده و زمان راه اندازی کار مراجعین عادی را چندین برابر افزایش داده است. برچسب های کاغذی فعلی تا 31.08.2021 اعتبار داشته و جایگزینی کارت اقامت الکترونیکی به تدریج انجام می شود.

حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین
24.10.201

اطلاعات بیشتر و یک فیلم ویدئوئی در این مورد
 
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024