- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مبارزه برای عدالت: خشونت پلیس در آلمان بر علیه شهروندان و مبارزه یک زن تا اجرای عدالت چاپ ارسال به دوست
13 تير 1390


در آلمان سال گذشته در 497 مورد از سوی شهروندان بر علیه پلیس اعلام جرم شده است که در 493 مورد پرونده مختومه اعلام شده است. ناظرین بر این باورند که دادستانی برای دفاع از پلیس این پرونده ها را مسکوت گذاشته و مختومه اعلام می کند. یکشنبه شب سوم یولی 2011 ، شبکه تلویزیونی و د ار در برنامه "وست پُل" یکی از این نمونه ها را مورد بررسی قرار داد.


دو سال قبل یک خانم آلمانی به نام مونیکا هیرش در شهر دوسلدورف بعد از یک شب نشینی در حالی که مست کرده بود سوار تاکسی شده ولی چون پول کافی برای پرداخت کرایه تاکسی نداشته، راننده تاکسی او را به یک مرکز پلیس در مرکز شهر می برد. در آنجا پلیس با وی خیلی خشن رفتار میکند. پلیس قصد داشته که وی را لخت کند. خانم هیرش در مقابل این عمل آنها به شدت مقاومت میکند. همچنین پلیس بدون موافقت او اقدام به گرفتن خون میکند. به دلیل رفتار پلیس چندین جای بدن او زخمی و کبود شده و دندان ها و فک او آسیب می بیند. شکایت او بر علیه پلیس به جائی نمی رسد و نهایتا پرونده از سوی دادستان مختومه اعلام می شود. از نظر دادستان رفتار پلیس "مناسب" بوده و جراحات وارده ناشی از مقاومت خود شخص بوده است. 

خانم هیرش به دلیل آسیب های روحی ناشی از رفتار پلیس دچار آسیب روحی شده به نحوی که شغل خود را در دانشگاه از دست داده است.

خانم هیرش می گوید حتی اگر او خیلی هم مست کرده و در حال خودش نبوده، این وضع رفتار نامناسب پلیس را به هیچ وجه توجیه نمی کند. وی  می گوید پرونده را رها نکرده و هر چند سال هم که طول بکشد آنرا دنبال خواهد کرد تا مسببین آزار او شناخته و محاکمه شوند.

این رپرتاژ نمونه بسیار گویائی از مستند سازی موارد نقض حقوق بشر در آلمان می باشد. که از سوی سازمان های حقوق بشری برای ارائه گزارش سالیانه نقض حقوق بشر در آلمان مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این رپرتاژ با خانم مونیکا هیرش، همسر او، وکیلش و نیز با دادستان گفتگو شده است. 
 
تنظیم: حنیف حیدرنژاد
04.07.2011


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024