- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
پاور پوینت آموزشی: "سیاست پناهندگی در آلمان"؛ تنظیم جدید و به روز شده- 2011 چاپ ارسال به دوست
19 خرداد 1390


هدف این پاور پوینت روشن کردن تفاوت بین "قانون روی کاغذ" با واقعیت روزمره ای که پناه جویان با آن روبرو هستند می باشد. این مبحث با نگاهی انتقادی بر اساس آمار و ارقام و داده های رسمی، تفاوت بین حرف و عمل از سوی دولت آلمان را نشان داده و تلاش میکند تا روشن سازد که هدف سیاست پناهندگی دولت آلمان، بر اساس یک قانون نانوشته، جلوگیری از ورود پناه جویان، اخراج هر چه بیشتر پناه جویان و دسته ای از خارجیان می باشد. در این قسمت انواع ابزارهای "قانونی" برای رسیدن به این هدف، از جمله تحمیل شرایط سخت و غیر انسانی در هایم های پناهندگی و قانون سوسیال ویژه پناه جویان، توضیح داده شده و به نقش رسانه های عمومی در این زمینه اشاره می گردد.


پاور پوینت حاضر تنظیم جدید و به روز شده نسخه قبلی (سال 2009) می باشد و از جمله سه موضوعی است که در کلاس های آموزشی "انجمن یارهای پزشکی شهر بوخوم آلمان" در ماه مه سال 2011 ارائه شده است. این پاورپوینت آموزشی به زبان آلمانی بوده و با هدف آشنائی مقدماتی با مراحل درخواست پناهندگی در آلمان برای علاقمندان به امور پناهندگی تنظیم شده است.
 

امید آن است که علاقمندان آشنا به زبان آلمانی بتوانند از این پاور پوینت استفاده لازم را ببرند.

حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین
09.06.2011

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024