- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
06 شهريور 1386

 اداره فدرال در امور پناهندگی اطلاعات مربوط به پناهندگان را به اداره اطلاعات و امنیت آلمان میدهد

 

 

 

 

 

 28.08.2007

حنیف حیدرنژاد، سایت انتگراسیون


به گزارش نماینده دولت آلمان و در پاسخ به نماینده حزب چپ آلمان، مشخص شده که حدفاصل اول ژانویه 2004 تا 30 ژوئن 2007 اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی در آلمان، پرونده و اطلاعات 2379 نفر را به اداره اطلاعات و امنیت کشور منتقل کرده است. مطابق جدول آماری داده شده در این گزارش بالاترین حساسیت (893 مورد) مربوط به  افراد تابعه کشور ترکیه بوده است.  بعد از ترکیه بیشترین حساسیت مربوط به عراق (375 مورد) و در درجه سوم بالاترن حساسیت مربوط به ایرانیان میباشد(299 مورد).

 

اگر چه اداره فدارال در اساس اجازه چنین کاری را ندارد، اما این اقدام با اتکاء به قانون مبارزه با تروریزم انجام شده است که مطابق آن دولت آلمان را مجاز میداند تا " در صورتی که این عمل در راستای روشن کردن اقدامات بین المللی  تروریستی مرتبط با  آلمان باشد" به این عمل اقدام کند. قانون مبارزه  با تروریزم در آلمان در 9 ژانویه 2002 به تصویب رسید و همان موقع سازمانهای حقوق بشری و مدافع امور پناهندگان اعتراض کرده وهشدار دادند که چنین قانونی میتواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و برعلیه پناهجویان از آن استفاده گردد.
اکنون دولت آلمان در پاسخ به سوال نماینده حزب چپ در این خصوص اعلام میکند که در فاصله زمانی اول ژانویه 2004 تا 30 ژوئن 2007 اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی در آلمان، پرونده و اطلاعات 2379 نفر را به اداره اطلاعات و امنیت کشور منتقل کرده است.
در پاسخ به بخش دیگری از سوال نماینده حزب چپ در این خصوص که در رابطه با چک امنیتی افراد در سال 2006 اداره اطلاعات و امنیت آلمان در چند مورد با اداره خارجیان ارتباط برقرار کرده، نماینده دولت پاسخ میدهد که از سوی این ادارات 19000 مورد سوال از ادارات خارجیان بعمل آورده شده است.
نماینده دولت آمار این موارد را برای سال 2005 اعلام نکرده و همچنین اعلام نکرده است که چند نفر در سالهای گذشته تحت عنوان افراد خطرناک برای امنیت ملی از کشور آلمان اخراج شده اند.

 

مدافعین حقوق بشر نگران هستند آنچه در آلمان بتدریج و تحت عنوان "مبارزه با تروریزم" در جریان است، در اساس پایه های یک سیستم پلیسی و مراقبت از شهروندان را تقویت میکند و از این رو با آن مخالفت کرده و خواهان رعایت حقوق شهروندی همه ساکنین آلمان میباشند.


اصل گزارش به آلمانی

 

 

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024