- شنبه 22 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
04 مرداد 1386

 

چیره گی قانون زندگی و طبیعت بر قانون جنگل؛ درسی و پیامی برای مردم و جوانان ایران

 

 

 

 سایت انتگراسیون

25.07.2007

 

در نزد عموم قانون جنگل عبارت است از غلبه، چیرگی و فرمانروائی" قوی" بر ضعیف. همین و بس!

آنکه قدرت بیشتر دارد، آنکه قوی تر و درنده خوتر و وحشی تر است، دست بالا تر را دارد. آنزمان هم که قوی با ضعیف چشم در چشم بشود، بر اساس قانون جنگل نتیجه از قبل معلوم است: اگر مقاومت کنی دریده خواهی شد، اگر فرار کنی شکار خواهی شد، پس بهتر است که تسلیم شوی تا همچون لقمه سهل و آسانی تکه تکه و بعد بلعیده شوی!

 

فیلم زیر بیان روشن همین حقیقت ساده است. حمله وهجوم گله ای شیر به دسته کوچکی از گاومیشان وحشی 

 شیران وحشی گوساله کوچکی را از پدر و مادر جدا کرده و در رودخانه در تلاش خفه کردن او هستند، گوساله مقاومت کرده و نمی خواهد تسلیم شده و لقمه حاضر و آماده شیران وحشی گردد. در همین زمان چند تمساح نیز رسیده و می خواهند "لقمه" را تقسیم کنند. گوساله بین شیران و تمساح ها کشیده می شود، اما همچنان مقاومت می کند تا بلاخره به بیرون گودال کشیده شده و سر و صدا می کند.

لحظاتی بعد گله بزرگی از گامیشان بجای تماشا و بجای آنکه مقهور درنده خوئی شیران شده و یا تن به "قضا و قدر" بدهند، در پاسخ به فریادهای گوساله اسیر شده، به شیران وحشی حمله کرده و با از هم جدا کردن شیران از یکدیگر، " لقمه" را بر وحشیان درنده خو "حرام"  می کنند. گوساله از چنگ وحشیان رهیده و شیران بزدلانه فرار را بر قرار ترجیح می دهند!


درسی و پیامی برای مردم و جوانان ایران؟ مردمی که هر روز در کوچه و خیابان توسط انواع نیروهای حکومتی حق حیاتشان دریده و پاره پاره شده و به شخصیت و حقوق اولیه شان توهین و تجاوز می شود.

 

 

خودتان ببینید

 

 

 

 

 

 

و این هم نمونه هائی از آنچه بطور روزمره بر مردم وجوانان ایران میگذرد:

 

 وحشیگری حکومتی و سرکوب جوانان به نام مبارزه با اراذل و اوباش

 

 

در هر کشوری وظیفه حکومت ایجاد وضعیتی است که جوانان بتوانند در آن برای خود چشم انداز مثبتی دیده تا بتوانند به مردم وکشور خود خدمت کنند. در رژیم جمهوری اسلامی کاملا برعکس است؛ احساسات و نیازهای جوانان سرکوب میشود، غرور و شخصیت انسانی آنها لگدمال میگردد، ارزش انسانی آنها به هیچ گرفته میشود و بجای ایجاد میدان و فضائی که در آن استعدا ها رشد کرده و پرورش کند، برای جوانان الگوهائی ایدئولوژیک درست کرده و از آنان انتظار اطاعت و فرمانبرداری دارند.

 احساس عدم امنیت  فردی و اجتماعی یکی از دلایلی است که جوانان ایران ناچارا از کشور فرار کرده و به خارج مهاجرت میکنند.
 

 

 

و نمونه ای دیگر ...

 

 

 

فیلم کوتاه اعدام اخیر دو مرد و یک زن در ملاعام در تبریز

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024