- يكشنبه 23 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
20 تير 1386

 

پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست فاشیستهای آلمان

 

 

 11.07.2007

سایت گزارشگران

 

در تظاهرات حزب نئونازی (فاشیست) درشهر فرانکفورت در کنار معدود پرچمها ،پرچم رژیم جمهوری اسلامی ایران نیز بوسیله فاشیست ها حمل شد .                                                                                                                                          

روز شنبه 7 ژوئیه با فراخوان حزب نئونازی در آلمان و گرفتن مجوز قانونی از دولت استان هسن، شهر فرانکفورت شاهد مقاومت ضد فاشیستی از یک سو و حکومت نظامی اعلام نشده از سوی دیگر شد. برای حفاظت قانونی از تظاهرات فاشیستها نه تنها میلیونها ایرو هزینه شد بلکه طبق آمار رسمی 8000 نفرانواع نیروی پلیس (سواره ، موتوری و زمینی) را با تجهیزات ( هوایی و زمینی ) از 3 استان هسن ، بایرن و بادن ورتنبرگ به مثابه پوشش، وارد کارزار کردند. شهر در مناطقی شاهد جنگ و گریز بین پلیس و نیروهای ضد فاشیستی بود که به اشکال مختلف مانع حضور نئونازیها در محل تعیین شده بودند. طبق سازماندهی قبلی رهبری حزب نئونازی، میبایست دو هزارنفر از اعضای سازمان جوانان اروپایی نئونازی  در مقابل ساختمان جدید بورس سهام فرانکفورت از ساعت 13 تا 19 بعد از ظهر به انجام راهپیمایی و گرد همایی بپردازند. اما هزاران نفر از نیروهای آزادیخواه ضد فاشیستی با انواع مقاومت از جمله تظاهرات ،پرتاب سنگ و تخم مرغ و گوجه، بستن ریلها و توقف قطارها و ایجاد موانع، در انجام حضور سیاسی نئونازیها ممانعت به عمل آوردندکه در جریان آن دهها نفر ( طبق آمار رسمی حدود 190 نفر) بازداشت شدند.                                                                                                                             

نئونازیها با تعداد500 نفردر مسیر کوتاهی به تظاهرات پرداختند و طی آن به شعارهایی از جمله شعارهای ضد یهودی پرداختند و پلاکاردها و پرچمهایی حمل کردند که پرچم رژیم جمهوری اسلامی نیز یکی از آنها بود. البته با وجود حلقه فشرده دیوار گوشتی پلیس به گرد شان، آنها نتوانستند طبق برنامه ریزی عمل کنند و ساعات انجام تظاهراتشان به نصف تقلیل یافت. در سطح رسانه ها بحث فعالیت قانونی حزب نئونازی و دادن مجوزدولتی برای فعالیت سیاسی اش در آلمان یکبار دیگر زیر سوال رفت.  

              

کانون همبستگی با کارگران ایران ـ  فرانکفورت 9 ژوئیه 2007

 

 

سایت انتگراسیون: عکس زیر مربوط به تابستان سال 2006 در گرماگرم بازیهای جهانی فوتبال در آلمان میباشد. 

 

 
میز کتاب نئونازی های آلمان NPD
احمدی نژاد : " جمعی از مردم آلمان مراجعه کرده اند به سفارت ما و گفته اند آقا ما پرچم ایران را می خواهیم"
اینجا را ببینید

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024