- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مصوبه شورای شهر دوسلدورف در پذیرش 50 پناهجوی ایرانی سهمیه ای سازمان ملل چاپ ارسال به دوست
23 تير 1389
http://niepagenkemper.net/Stadtwappen_der_kreisfreien_Stadt_Duesseldorf.png

در یک پیشنهاد مشترک از سوی فراکسیون احزاب سبز و سوسیال دمکرات های شورای شهر دوسلدورف، این شورا با پذیرش 50 پناهجوی ایرانی موافقت کرد. در نامه ای که به تاریخ 08.07.2010  از سوی این دو فراکسیون برای شهردار شهر دوسلدورف ارسال شده بود از وی خواسته بودند این موضوع در دستور کار جلسه شورای شهر مطرح شود. این پیشنهاد در جلسه روز 09.07.2010 مطرح و به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت.

اینک یک نماینده حزب سبزها در شورای شهر دوسلدورف از سایر شهرها در آلمان خواسته است تا به عنوان همبستگی با مبارزات مردم در ایران برای دمکراسی، از این شهر الگو گرفته و سهمیه پناهجویان ایرانی را برای شهر خود به تصویب برسانند.

شهر دوسلدورف در حالی اقدام به تصویب پذیرش 50 پناهجوی ایرانی گرفته که وزیر کشور آلمان قبلا همین رقم را برای کل کشور اعلام کرده بود. در نامه مشترک فراکسیون سبز و قرمز شهر دوسلدورف به شهردار این شهر با اشاره به اینکه بیش از 4000 ایرانی پناهجو در ترکیه به سر می برند، تاکید شده که رقم اعلام شده از سوی دولت بسیار پائین است.

لازم به یادآوری است که تصویب چنین مصوبه ای در شورای شهر دوسلدورف هیچ الزام فوری به همراه ندارد. دولت آلمان هر ساله تعدادی پناهجو را تحت عنوان "پناهجوی سهمیه ای سازمان ملل" می پذیرد. این پناهجویان در کشورهای خارج از آلمان قرار دارند. در مورد "پناهجویان ایرانی سهمیه ای"، منظور در اساس پناهجویانی می باشد که در حال حاضر در ترکیه بسر می برند. حل و فصل امور اجرائی این کار با وزارت کشور آلمان می باشد نه شهرداری دوسلدورف. از این رو اگر چه این خبر بسیار خوشحال کننده است و می تواند در آینده عملی شود، اما تاثیر فوری نداشته و تا عملی شدن فاصله بسیار دارد. این اقدام بیشتر یک عمل سمبولیک در همبستگی با مردم ایران و در اعتراض به بی عملی دولت آلمان در پذیرش پناهجویان ایرانی است.

باید امیدوار بود تا شهرهای دیگر نیز از دوسلدورف ایده گرفته و نهایتا دولت آلمان میزان پذیرش پناهجویان ایرانی سهمیه ای کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل از ترکیه یا دیگر کشور ها را افزایش دهد.

حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون
13.07.2010

منابع:

 

 



   
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024