- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
جمع آوری امضاء (پتتسیون) برای لغو محدودیت تحرک پناهجویان در آلمان چاپ ارسال به دوست
19 فروردين 1389


یکی از محدودیت های جدی که پناهجویان در آلمان با آن روبرو می باشند، قانون محدودیت تحرک و موظف بودن پناهجویان به رعایت آن می باشد. بر اساس این قانون (ماده 56 و 85  آئین دادرسی پناهندگی-Asylverfahrensgesetz) پناهجویان و نیز افرادی که پرونده پناهندگی آنها بسته شده است، موظفند تنها در محدوده ای که در کارت شناسائی آنها مشخص شده زندگی کرده و یا تحرک داشته باشند.
آنها نمی توانند این محدوده جغرافبائی را ترک کنند و اگر بدون اجازه کتبی اداره خارجیان اقدام به ترک محدوده خود نمایند، جریمه نقدی شده و در صورت تکرار این کار، عمل آنها به عنوان "جرم" تلقی شده و در پرونده آنها ثبت می شود. این قانون مانع از آن می شود تا پناهجویان بتوانند اقوام و دوستان و آشنایان خود را ببیننند. مانع از آن می شود که حتی کشوری که اکنون در آن زندگی می کنند را بشناسند و عملا مانعی بر سر راه انتگراسیون آنها محسوب می شود. در کشورهای اتحادیه اروپا این قانون، به این شدت تنها در آلمان اجرا می شود. سازمان های حقوق بشری همیشه به این قانون اعتراض کرده و به احزاب سیاسی فشار آورده اند تا در جهت لغو این قانون اقدام کنند. اکنون درخواستی برای لغو این قانون تنظیم و به کمسیون بررسی شکوایه ها (پتتسیون آوسشوس- Petitionsausschuss) در پارلمان سراسری آلمان ارائه شده است. در صورتی که برای یک پتتسیون 50000 هزار امضاء جمع آوری شود، شانس آن بالا رفته و امکان لغو این قانون بسیار زیاد می شود.

امضاء این پتتسیون بصورت آنلاین و از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است. تا کنون برای آن کمی بیش از 7000 امضاء جمع آوری شده است. مهلت نهائی برای امضاء این پتتسیون تا  پایان روز 26.04.2010 می باشد. در روز 27 آوریل کمیسیون بررسی شکوایه های پارلمان سراسری آلمان به این درخواست رسیدگی خواهد نمود.

برای لغو این قانون، بسیار مهم و ضروری است تا مدافعین حقوق بشر و پناهندگی از این درخواست پشتیبانی کرده و برای جمع آوری حداقل امضاء لازم تلاش کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت پارلمان سراسری (بوندس تاگ-Bundestag) و با ثبت نام  و مشخصات خود، پتتسیون را امضاء کنید. با توجه به وقت کم باقی مانده، بسیار ضروری است تا دیگر افرادی که مایل به پشتیبانی از این درخواست می باشند را نیز مطلع سازید.

لینک به صفحه امضاء پتتسیون در سایت پارلمان سراسری آلمان

سایت اتگراسیون- حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور درامور پناهندگی و مهاجرین

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024