- دوشنبه 31 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
اشغال سفارت جمهوری اسلامی در لاهه چاپ ارسال به دوست
17 فروردين 1389


iran-free.org  سايت آزادی بیان: آزادی بیان- ساعتی پیش سفارت جمهوری اسلامی در لاهه به اشغال گروهی از دانشجویان چپ و مستقل ایرانی و هلندی درآمد. این گروه از دانشجویان که موفق شده بودند خود را به داخل سفارت برسانند، پلاکاردهایی تحت عنوان «زنده باد آزادی» ، «مرگ بر دیکتاتور» و… به زبان های فارسی و هلندی را بر درب ورودی سفارت نصب کردند.

دانشجویان معترض همچنین پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیده و به جای آن تصویری از ندا آقاسلطان نصب کردند.

کارمندان سفارت با قفل کردن درهای اصلی سفارت از پلیس استمداد خواسته اند و پلیس هم اکنون اطراف سفارت را به محاصره خود درآورده و به دانشجویان اخطار داده است که چنانچه تسلیم نشوند و سفارت را ترک نکنند تا دقایقی دیگر به داخل سفارت حمله خواهد کرد.

این گروه از دانشجویان در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کردند آورده اند: « امروز ما زمین متعلق به سفارت ایران در لاهه را به تصرف خود در آوردیم برای ابراز همدردی با شما مردم ایران. شما مردمی که در ماههای اخیرشاهد چنان درجه ای از بی رحمی وددمنشی از سوی “حاکمانتان” بودید که جهان را از نا مشروع بودن حکومت یک بار و برای همیشه آگاه ساخت.

جهان به نظاره نشسته است، و برای اقدام برخاسته است. راهپیمایان ایرانی در استکهلم، پاریس، لاهه و برلین که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود به معترضان داخلی پیوسته اند تا در صحن سفارتخانه های ایران در خارج جنایات رژیم را محکوم کنند. در این به اصطلاح “جمهوری اسلامی “، نامزدهای انتخابات توسط حاکمان دستچین می شوند، در انتخابات تخلف و تقلب می شود، و روحانیان مخالف و معترض یا زندانی می شوند یا به طرق دیگر وادار به سکوت می گردند.

برگرفته از پیک ایران

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024