- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
فرار "رندانه" وزیر خارجه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی از پاسخ به خبرنگار تلویزیون کانال یک آلمان چاپ ارسال به دوست
17 بهمن 1388

images.google
منوچهر متکی وزیر خارجه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی که در آخرین لحظات تشکیل کنفرانس بین المللی امنیت مونیخ خود را به این اجلاس رسانده بود، در حاشیه کنفرانس در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمعه شب پنجم فوریه 2010 با برنامه خبری کانال یک آلمان شرکت کرد. وی با کلی گوئی از پاسخ به سوالاتی که در زمینه مسائل هسته ای از او می شد طفره می رفت.

خبرنگار پس از چند سوال مرتبط با مناقشات هسته ای به طرح سوالی در مورد امور داخلی ایران پرداخت و پرسید: "بگذارید به مسائل داخلی کشورتان نگاهی بیاندازیم، چرا که آنجا هم زیر فشار شدید هستید! کشور در جنبش است و برای پنجشنبه آینده و همزمان با سالروز انقلاب نیز احتمال هست که اپوزیسیون دوباره به خیابانها بیاید. شما هفته گذشته دو نفر از معترضین تظاهرات خیابانی را اعدام کردید و قرار است بزودی  9 نفر دیگر نیز به دار آویخته شوند. رژیم شما از چه می ترسد که با چنین ابزاری به جنگ مردمش رفته است؟"

متکی که غافلگیر شده بود حدود یک دقیقه دروغ سرهم بندی کرد و در فرصت مناسب گفت: چون با وزیر خارجه  آلمان ملاقات دارم باید بروم. و به این ترتیب مانع طرح سوال جدید از سوی خبرنگار شده و از ادامه گفتگو فرار کرد.

طرح سوال خبرنگار در دقیقه 9.26 ثانیه، فرار وزیر خارجه رژیم جنایتکارن در دقیقه 7.36

مصاحبه کانال یک تلویزین آلمان با منوچهر متکی


تفسیر خبری

بعد از پخش این مصاحبه یک تفسیر خبری پخش شد که توسط خانم "ایزابل شایانی" تنظیم و اجرا شد. در این تفسیر از جمله آمده است:


images.google
"... سوال از سیاستمداران حاضر در کنفرانس مونیخ: چطور میتوانید در رابطه با مسائل هسته ای با رژیم ایران مذاکره کنید، اما از پرداختن به مسائل نقض حقوق بشر توسط رژیمی که مردم خودش را می کشد و شکنجه می کند و سربه نیست می کند چشم پوشی کنید؟

اجازه نیست که نگرانی های مرتبط با مسائل هسته ای را از موضوع نقض حقوق بشر از هم جدا کرد. یعنی واقعا شما اینقدر ساده هستید که فکر می کنید در دنیای سیاست می توان موضوعات را اینطوری از هم تفیک کرد. که یکسری مسایل "نرم" هستند و یک سری مسائل"سخت"، مثل مسئله هسته ای که البته! این یکی مهم تر است!

این چه سیاستی است که مبنای خودش را بر فرو بستن چشم و ندیدن واقعیت ها قرارداده است؟

اجازه نیست به این رژیم آن مشروعیتی که دنبالش هست را به او بدهید. بر عکس باید از طُرق دمکراتیک با او برخورد کرد؛

- لیستی از همه مسئولین [این رژیم] که در نقض حقوق بشر مسئول هستند را تهیه کنید،

- از صدور ویزا برای این افراد خودداری کنید،

- حساب های بانکی آنها را مسدود کنید.

و در عین حال در رابطه با مناقشات هسته ای در برابر این رژیم سخت بایستید.

اما اگر با این رژیم بر سر موضوع مناقشات هسته ای جداگانه [بدون دخالت دادن مسئله حقوق بشر] مذاکره کنید، آنوقت مردم ایران از ما خواهند پرسید: پس ماچی؟ ما که زندگی خودمان را اینجا به مخاطره انداخته ایم چی؟ به آنها چه جوابی داریم که بدهیم؟"

تفسیر خبری کانال یک تلویزیون آلمان- "ایزابل شایانی"


سایت انتگراسیون- ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024