- پنجشنبه 30 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
نمونه گیری آماری در باره موقعیت اجتماعی متقاضیان پناهندگی ایرانی در آلمان چاپ ارسال به دوست
08 دي 1388

نرگس کلهر دختر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد یکی از متاقضیان پناهندگی از آلمان

بولتن خبری اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی آلمان در شماره دسامبر سال 2009 بخش دیگری از یک نتیجه گیری آماری در مورد پناهجویان ایرانی را منتشر کرده است. این گزارش بر اساس  نمونه گیری آماری از طریق پر کردن پرسشنامه توسط 1050 نفر پناهجوی ایرانی (663 نفر مرد و 387 نفر زن) در محدوده زمانی 01.01.2008 تا 30.04.2008 تنظیم شده است.


نمونه برداری در باره موقعیت اجتماعی متقاضیان پناهندگی ایرانی در آلمان؛ گزارش اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی
 

ترکیب جمعیتی پرسش شوندگان
حدود 58% پرسش شوندگان بین 20 تا 39 ساله (تقریبا 37= 38%) و 227 نفر از آنها (حدود 22%) بین 30 تا 39 ساله می باشند. 42% باقی مانده پرسش شوندگان کودکان و نوجوانان زیر 18 ساله می باشند.

تعلق دینی و مذهبی
در مجموع 660 نفر (تقریبا 63%) اعلام کرده اند که مسلمان هستند که اکثر پیرو مذهب تشیع می باشند.
 171 نفر نیز (16%) خود را پیرو مسیحیت معرفی کرده اند.
توضیح: پاسخ به سوال در مورد تعلق مذهبی بصورت داوطلبانه بوده است.

تعلق ملیتی
تقریبا سه چهارم پرسش شوندگان شامل 779 نفر خود را متعلق به قوم "فارس" معرفی کرده اند. دیگر ملیت های مهم به ترتیب عبارتند از: "کُرد" 117 نفر (11%)، "آذری"  62 نفر (6%)

سطح تحصیلات
از 703 نفر، 325 نفر (تقریبا 46%) دارای تحصیلات دبیرستانی بوده و  159 نفر (تقریبا 23%) تحصیلات دانشگاهی داشته اند. بقیه درای تحصیلاتی در دیگر مقاطع ابتدائی-متوسطه می باشند. میزان افراد بی سواد در بین ایرانیان پناهجو بسیار ناچیز می باشد.

شغل
شغل های اعلام شده به ترتیب عبارتند از:
خانه دار، محصل و دانشجو (163 نفر)،
کسبه و شغل آزاد (49 نفر)،
صنعتکار و شاغل در امور فنی و تکنیکی (43 نفر)،
مشاغل هنری و مُد (40 نفر)،
تنها 36 نفر (تقریبا 5%) اعلام کرده اند که  شغلی نداشته اند.
علاوه بر مشاغل فوق، بقیه پرسش شوندگان 28 رشته متفاوت دیگر را به عنوان شغل کاری خود اعلام کرده اند.

ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد


توضیح مترجم: آمار فوق به خوبی نشان میدهد آنان که در حاکمیت جمهوری اسلامی بدنیا آمده و بزرگ شده اند و در تمام سی سال گذشته مطابق آموزه های ایدئولوژیک این رژیم تربیت شده اند، اصلی ترین فراریان از این رژیم می باشند. مشخصه اصلی پناهجویان ایرانی عبارت است از: جوان و تحصیل کرده هستند.

به این ترتیب سرمایه های انسانی ای که باید در خدمت کشور و مردم ایران قرار بگیرند، درست در اوج شکوفائی استعداد هایشان ناگزیر به خاک کشور می شوند. بسیاری از این افراد سالها وقت نیاز دارند تا در کشور جدید بتواند موقعیت مجددی برای رشد و موفقیت پیدا کنند. بسیاری نیز به دلیل حل نشدن مسئله اقامت و کارشان و یا به دلیل مشکل زبان نه تنها امکان پیشرفت و موفقیت بدست نمی آورند، بلکه به مرور زمان با مشکلات متعدد روحی و خانوادگی مواجه می شوند و متاسفانه در مواردی نیز این مشکلات با بیماری، مرگ یا خودکشی آنها پایان می یابد.

با سرکوب جنبش آزادی خواهی در ماه های گذشته بر تعداد متقاضیان پناهندگی ایرانی در آلمان افزوده شده است. روندی که متاسفانه در ماه های آینده میتواند باز هم افزایش یابد.

منبع:
  Zum sozialen Hintergrund iranischer Antragsteller
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024