- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
حجاب سمبل سرکوب و تحقیر، چه بر سر زن و چه بر سر مرد! چاپ ارسال به دوست
19 آذر 1388
2_8809171435_sddsL600.jpg

امروز بسیاری از مردان آگاه و آزادی خواه ایران با بر سر کردن حجاب و انتشار عکس آن، نشان می دهند که براستی حجاب سمبل سرکوب و تحقیر زنان است. زن و زیبائی او چیزی برای قایم کردن و پوشاندن ندارد. زیبائی و جذابیت او ستایش انگیز و گیسوان افشانش چون چنگی است که وقتی به باد سپرده می شود، آواز آن حسی مالامال از عشق و اعجاب را بر می انگیزد. اگر یک ایدئولوژی و حکومت بر آمده از آن توان دیدن وجود انسانی زن را ندارد و دید "شهوت پرستانه" خود از زن را به حساب "اغواگری" او می گذارد، اوست که باید برود.
***
ایدئولوژی ضد انسانی حکومت حاکم بر ایران  زن بودن را "مایه ننگ" می داند. یکی از "آب دار ترین" فحش های  تفکر مرد سالارانه، اسلامی- لومپنی در این تفکر و یکی از "غیرتی ترین" حرف ها که باید "خون مرد" را به جوش بیاورد، آنجاست که  رفتار و حرکات یک مرد با "زن" مقایسه شود. مواردی از قبیل؛ نیگاش کن مثل زن راه میره، این ادا و اطوارهای زنانه رو بذار کنار، سوسول، اوا خواهر و ... از این نمونه است. 

از آنجا که این ایدئولوژی ارزشی برای زن قائل نیست، برای "تمسخر و تحقیر" مردان نیز از این نوع مثال ها استفاده می شود؛ مثل؛ پسرا شیرن- مثل شمشیرن، دخترا موشن- مثل خرگوشن، اه نیگاش کن مثل موش می مونه، از زن هم کمتره و ... حتی رئیس جمهور این رژیم نیز از همین ادبیات استفاده می کند، آنجا که با خنده و تمسخر می گفت: روسای کشورهای آسیائی مثل زنهائی که سبد دستشونه که میخوان برن خرید، توی نوبت ملاقات (با او ) ایستاده بودند. (نقل به مضمون)
 
کنون نیز مامورین دستگاه سرکوب و شکنجه پرورده شده در همین مکتب فکری، فکر می کنند با پوشاندن چادر و حجاب بر سر مجید توکلی، یک فعال دانشجوئی و انتشار عکس های آن، می توانند جوانان فعال و آزادی خواه، اعم از زن یا مرد را تحقیر کنند.اگر برای رژیم زن بودن "مایه ننگ و تمسخر" است، برای یک جنبش آزادی خواهی، احترام به کرامت انسانی (زن و مرد) بالاترین افتخار است.

اتفاقا از ویژه گی های جنبش آزادی خواهانه کنونی مردم ایران در مبارزه برای رهائی، حضور گسترده زنان در آن است. امروز بسیاری از مردان آگاه و آزادی خواه ایران با بر سر کردن حجاب و انتشار عکس آن، نشان می دهند که براستی حجاب سمبل سرکوب و تحقیر زنان است. زن و زیبائی او چیزی برای قایم کردن و پوشاندن ندارد. زیبائی و جذابیت او ستایش انگیز و گیسوان افشانش چون چنگی است که وقتی به باد سپرده می شود، آواز آن حسی مالامال از عشق و اعجاب را بر می انگیزد. اگر یک ایدئولوژی و حکومت بر آمده از آن توان دیدن وجود انسانی زن را ندارد و دید "شهوت پرستانه" خود از زن را به حساب "اغواگری" او می گذارد، اوست که باید برود.

باید منتظر بود تا در آینده در تظاهرات خیابانی، زنان و دختران مبارز، حجاب تحقیر و بردگی را از سر بر کشیده و هرچه رساتر فریاد آزادی و برابری سر دهند.

سایت انتگراسیون- حنیف حیدرنژاد


مطالب مرتبط

تصاوير ليدر اصلي اغتشاشگر حامي موسوي در دانشگاه اميركبير با لباس زنانه
موج حمایت از مجید توکلی، دانشجوی منتقد رهبر پس از دستگیری در 16 آذر

رهبر ما آن جوان 23 ساله ایست که حکومت برای تحقیرش لباس زنانه بر تنش می کند




یک نمونه از ابتکار عمل جوانان مبارز ایرانی


مجید توکلی تکثیر شد، نه تحقیر
ساعت ٢:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٩/۱٩ 






عکس های خود را به این آدرس ارسال کنید

http://www.facebook.com/event.php?eid=213995821868
http://www.facebook.com/notes/masih-alinejad/-/197465259499  


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024