- يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
نابودی اسناد و مدارک، اقدام جدید رژیم جمهوری اسلامی برای مسکوت نگه داشتن جنایاتش چاپ ارسال به دوست
18 شهريور 1388


هشدار: جان شاهدین و منابع اطلاعاتی در خطر است

اهداف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در حمله به مراکز جمع آوری اسناد کشتار و شکنجه حوادث اخیر را میتوان بطور مختصر اینچنین برشمرد:
- جلوگیری از انتشار اسناد و مدارک
- دسترسی به نام و مشخصات و منابع اطلاعاتی
- نابودی مدارک
- تلاش برای دستگیری و به همکاری کشاندن شاهدین و منابع اطلاعاتی، به نحوی که در دادگاه های نمایشی، حرف خود را انکار و سناریوهای پیش ساخته رژیم را بازخوانی و تکرار کنند.
- تلاش برای حذف، از صحنه خارج کردن و کشتن بی سر و صدای  آندسته از شاهدین و منابع اطلاعاتی که حاضر به همکاری نباشند.
-  سخت کردن شرایط زندگی برای شاهدین و منابع اطلاعاتی و خانوادهای آنها به نحوی که ناگزیر به ترک کشور شوند.
- قدرت نمائی و ترساندن دیگر افرادی که کم کم حاضر شده بودند به عنوان شاهد و قربانی شکنجه و تجاوز به سکوت خود پایان دهند.

این اقدام رژیم به خوبی نشان میدهد که در چهارچوب این نظام امکان هیچگونه دادخواهی نبوده و نیست و آنانکه این توهم را می پراکنند نیز باید امید و اتکاء خود به این نظام و قانون اساسی آن را  کاملا قطع کنند.


اقدام همزمان و هماهنگ دستگاه های امنیتی رژیم دیکتاتوری- مذهبی حاکم بر ایران در روز سه شنبه 17 شهریور حمله به "
کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر"، و دفتر کروبی و حزب او  و دستگیری مسئولین این دفاتر در حالی انجام میشود که افشاء نام و مشخصات و اسناد مربوط به کشته شدگان تظاهرات چند ماه گذشته و نیز انتشار برخی از اسناد مربوط به دستگیر شدگان و شکنجه شدگان بی اعتباری بیش از پیش رژیم جمهوری اسلامی را بدنبال داشته است. این بی اعتباری باعث رویگردانی بسیاری از شخصیت های پرنفوذ شیعه از رژیم شده و بدنبال آن بخش بزرگی از هواداران مذهبی رژیم نیز دچار سوال و مشکل شده اند. اینک هرچه بیشتر و با صدائی رساتر شخص علی خامنه ای به عنوان مسئول اصلی کشتار و سرکوب مردم معرفی میشود. ادامه این وضعیت منجر به آن خواهد شد تا صلاحیت مذهبی خامنه ای از سوی  لایه های متعصب و سنتی مذهبی نیز زیر سوال برده شده و در نتیجه اعتبار آنچه او به عنوان "نظام اسلامی" سنگش را به سینه می زند، از سوی بخش بیشتری از معتقدان به تشیع و بیش از آنچه که تا کنون بی اعتبار شده بوده، از بین برود.

چگونگه میتوان حفظ اسناد و مدارک ومنابع اطلاعاتی و شاهدین را تضمین کرد؟
- نباید به ارگان های رژیم جمهوری اسلامی اعتماد کرد و این اطلاعات را در اختیار آنان قرار داد.
- برای آنکه بتوان از این اسناد بر علیه رژیم استفاده کرد، باید آنها را در چندین نسخه کپی و در مکان های مختلف و نزد افراد مختلف نگه داری نمود.
- باید نسخه ای از این اسناد را در اختیار سازمان های حقوق بشری در خارج کشور قرار داد تا در صورت لزوم از آن طریق برای انتشار اسناد اقدام نمود و از جان و امنیت منابع اطلاعاتی و شاهدین حفاظت کرد.

سایت انتگراسیون - حنیف حیدرنژاد
18 شهریور 1388

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024