- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
گزارش تصویری مربوط به بازدید اخیر چند تن از همکاران سایت انتگراسیون از اردوگاه مرگ آشویتس چاپ ارسال به دوست
11 مرداد 1388



اردوگاه آشویتس تقریباً در ۳۷ مایلی غرب کراکوف، نزدیک به مرز آلمان- لهستان (پیش از جنگ) در سیلسیا قرار دارد. منطقه‌ای که آلمان نازی بعد از تهاجم و غلبه بر لهستان در ۱۹۳۹ ضمیمه خاک خود کرد.  بین ۱٫۱ تا ۱٫۵ میلیون نفر که ۹۰٪ آنان را یهودیان تشکیل می‌دادند جان خود را دراین اردو گاه از دست دادند. علاوه بریهودیان ۸۳ هزار لهستانی و ۱۹ هزار نفر از کولی ها [ رُوما و زینتی] نیز از جان باختگان این اردوگاه بودند. این اردوگاه به منظور نسل کشی هدفمند در طول جنگ جهانی ساخته شد.

 اردوگاه آشویتس (به آلمانی: Auschwitz) در نوع خود از بزرگترین اردوگاه‌های ساخته شده توسط رژیم نازی بود. مجموعه شامل سه اردوگاه اصلی می‌شد که در همه آنها میلیون‌ها اسیر اکثرا یهودی به کار اجباری گماشته شدند.

در سال ۱۹۴۰ اردوگاهی در کنار شهر کوچکی در لهستان به نام اوشفین چیم، که به زبان آلمانی آن را آشویتس می‌گفتند، برای نگهداری زندانیان غیرنظامی لهستانی- مثل سیاست‌مداران، دانشگاهیان، متخصصان و کشیش‌ها ایجاد شد.

در سال ۱۹۷۹ میلادی، سازمان یونسکو، این اردوگاه را به عنوان «نماد بیرحمی انسانی نسبت به همنوعان خود در قرن بیستم»، درفهرست میراث جهانی یونسکو قرارداد. (منبع: ویکیپدیا- فارسی)


***
" از آشویتس وحشتناک تر هم وجود دارد و آن به فراموشی سپردن آن است."

گزراش تصویری مربوط به بازدید اخیر چند تن از همکاران سایت انتگراسیون از اردوگاه مرگ آشویتس
(مرداد 1388 / جولای 2009)

 




  



  














 

    


 

 

 

  

 

 



 

 

 


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024