- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
معرفی فیلم " سلام علیکم" / "Salami Aleikum " چاپ ارسال به دوست
03 مرداد 1388












فیلم کمدی "سلام علیکم" به کارگردانی علی صمدی احدی، کارگردان جوان ایرانی- آلمانی که به تازگی بر روی اکران سینماهای آلمان آمده است، فیلمی است بسیار تماشائی. علی صمدی در سال 2006 بدلیل ساختن فیلم مستندی در باره کودکان سرباز در شمال اوگاندا جایزه سال فیلم آلمان را نصیب خود کرده بود.

انتخاب میشائل نیاورانیان، کمدین ایرانی- اطریشی در نقشی که به او سپرده شده است، انتخاب بسیار مناسبی بوده است. او به شکل هنرمندانه ای جنبه های غلو آمیز فرهنگ ایرانی را به گونه طنزی تلخ، و با موفقیت به چشم تماشاچی می کشاند.
در "سلام علیکم" ، صمدی اینبار با فیلمی که به زبان فارسی- آلمانی و با بازیگری هنرمندان ایرانی و آلمانی کارگردانی کرده، تماشگران را در اوج خنده به فکر و تعمق وا میدارد. فیلم از جنبه های مختلف فرهنگی-اجتماعی، روانشناسی و سیاسی، موضوعات مختلفی که در زندگی روزمره در جامعه آلمان از پیشداوری انسانها نسبت به هم یا نسبت به ملیتهای مختلف نقش گرفته را با بیانی طنز آمیز برجسته می کند.
 
این فیلم پیوند سرنوشت فردی با شرایط اجتماعی و گذشته او را در ابعاد تلخ و شیرنش نشان میدهد. سیر و سفر انسان در رؤیا و خاطره برای گریز از واقعیت موجود را می شکافد و روشن می کند که چگونه انسانها برای فرار از واقعیت موجود، به ناگزیر از فشارهای زندگی به دروغ پناه برده و برای خود دنیائی بر بنیاد دروغ و خاطره و رؤیا بنا می سازند، دنیائی که کوتاه زمانی بیش دوام نداشته و در اولین پیچ و خم های پیش رو فرو می ریزد....

سایت انتگراسیون /حنیف حیدرنژاد



نمایش کوتاه فیلم

نقد فیلم- آلمانی

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024