- پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
حکم دادگاه اداری فرانکفورت برای بازگرداندن پناهجوی ایرانی اخراجی به یونان چاپ ارسال به دوست
31 تير 1388

images.google

شعبه 7 دادگاه اداری فرانکفورت به تاریخ 08.07.2009 حکم داد که اخراج یک ایرانی پناهجو از آلمان به یونان غیر قانونی بوده و او باید به آلمان بازگردانده شود. دادگاه دلیل خود را برخوردار نبودن پناهجویان در یونان از یک روند منصفانه دادرسی و نیز شرایط اسف بار امکانات زندگی آنان اعلام کرده است.   شماره پرونده: (Az. 7 K 4376/07.F.A (3))

این پناهجوی ایرانی 29 ساله در اکتبر سال 2007 از طریق فرودگاه یونان وارد آلمان شده و اوائل سال 2008 به یونان اخراج شده بود. در  مصاحبه درخواست پناهندگی، او اعلام کرده بود که در مسیر ورود به آلمان یک توقف کوتاه در آتن داشته است. اداره فدرال در امور پناهندگی نیز بر اساس قرارداد دوبلین در خواست پناهندگی او در آلمان را رد و او را به یونان بازگردانده بود.

رسیدگی به شکایت این ایرانی پناهجو یک سال و نیم طول کشید. دادگاه اداری فرانکفورت برای تکمیل اطلاعات خود این پناهجوی ایرانی و وکیل یونانی او را به دادگاه دعوت کرد. در جریان دادرسی مشخص شد که پناهجویان در یونان از امکان منصفانه ای برای رسیدگی به درخواست خود برخوردار نیستند. مصاحبه با آنها برای بررسی درخواست پناهندگیشان چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، آنها بدون کمک دولتی در خیابان رها شده و سرپناهی هم ندارند.

در جریان رسیدگی به این پرونده همچنین مشخص شد ادعاهای اداره فدرال در امور پناهندگی مبنی بر آنکه سفارت آلمان در آتن بر روند دادرسی پناهجویان اخراجی از آلمان به یونان نظارت داشته و نیز اینکه به حقوق پناهجویان در یونان توجه لازم می شود، اطلاعاتی غلط بوده اند.

رسیدگی به این پرونده باعث شده بود تا در یک سال و نیم گذشته از سوی وکلای پناهجویانی که قرار بود به یونان اخراج شوند، درخواستهای فوری برای توقف اخراج آنها به یونان به دادگاه ارائه شود. اکنون و با صدور این حکم، اخراج پناهجویان از آلمان به یونان دیگر به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد

منابع:
اطلاعیه مطبوعاتی "سازمان پروآزول" 10.07.2009

روزنامه تاگس سایتونگ 21.07.2009
 


مطالب مرتبط در مورد قرارداد دوبلین و اخراج پناهجویان از آلمان به دیگر کشورهای عضو این قرارداد

"مرحله رسیدگی ویژه به درخواست پناهندگی در فرودگاه های آلمان" یعنی چه و چگونه انجام میشود؟

نمونه هائی از رفتار های غیر انسانی در اخراج پناهجویان از آلمان

بازگشت دادن 65 پناهجوی ایرانی در سال 2008 از طرف دولت آلمان به دیگر کشورهای عضو قرارداد شنگن


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024