- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
پاسخ محکم مردم شجاع و آگاه ایران به خامنه ای: "مرگ بر دیکتاتور" چاپ ارسال به دوست
30 خرداد 1388


یک روز بعد از خط و نشان کشیدن های خامنه ای و نهیب زدن به مردمی که او و رژیمش آنها را سالهاست فریب داده و بازیچه قرار داده است، امروز شنبه سی خرداد 1388 هزاران هزار مردم ایران از همه اقشار به خیابانها ریخته و با شجاعت بی نظیرشان نشان دادند که در مبارزه برای رسیدن به آزادی مصمم هستند. اگر چه بسیاری از مردم آماج گلوله و چماق نیروهای سرکوبگر علی خامنه ای قرار گرفتند و اگر چه جای تاسف و غم و اندوه فراوان دارد که امروز بسیاری از مردم آزادی خواه کشته شده و دیگر در بین ما نیستند، اما باید دانست که شجاعت مردم در مقابله مستقیم با خامنه ای و اوباش او نیز همان قدر جای شعف و افتخار دارد. افتخار به مردمی که به جای سکوت و سر تسلیم فرود آوردن، نشان دادند که دیگر نیازی به "ولی" و قیم ندارند.

مردم شجاع از پیر و جوان و زن و مرد در حالی به خیابان ها ریختند که میدانستند شاید دیگر زنده به خانه بر نگردند. اما مگر زندگی در حاکمیت جمهوری اسلامی مرگ روزمره و قطره چکانی نیست؟ آری! مرگ با عزت و افتخار بالاتر از زندگی خوار و خفیف در زیر امر و نهی های روزمره بسیجی ها ست.

شجاعت بی نظیر مردم ایران امروز تا آن حد بود که باراک اوباما را نیز ناگزیر به موضع گیری کرد. او که در یک هفته اخیر بسیار محطاطانه حرف میزد و منتظر بود تا ابتدا توازن قوا بین مردم و حکومت را ارزیابی کند، امروز و پس خروش مردم برای آزادی، به صراحت از خواست مردم ایران برای آزادی دفاع کرد و به حکومت ایران در استفاده از زور بر علیه تظاهر کنندگان هشدار داد.
این امر به خوبی نشان میدهد که مردم ایران برای نجات خود منتظر آمریکا یا دیگر نیروهای غربی نمی نشینند، بلکه با حضور فعال خود در صحنه، این مردم هستند که دولتهای غربی را ناگزیر به احترام به حقوقشان و پشتیبانی از آنها کرده اند.

مشت محکم مردم ایران به دهان علی خامنه ای بی تردید او را به خود خواهد آورد. او اما، با سرکوب بیشتر و عریان تر پاسخ مردم را خواهد داد. اگرچه چشم انداز روزهای آینده معلوم نیست، اما پس از این، اوضاع هرگونه رقم بخورد، باید به مردم ایران بخاطر شجاعتشان در این روز بزرگ تبریک گفت. مردم ایران ثابت کردند که حاضر به تن دادن به خفت و خواری نیستند و اگر حکومت آنان را اراذل و اوباش یا خَس و خاشاک بنامد، مردم خود، بیش ازهرکسی برای خود ارزش و احترام قائلند.
حال زمان آن رسیده تا مردم خواستار محاکمه علی خامنه ای و همه آنانی شوند که  به ۀنها توهین کرده و بر روی مردم بی دفاع آتش گشوده یا آنها را با چوب و چاقو مورد حمله قرار میدهند. زمان آن فرا رسیده تا مردم با صدائی به مراتب رساتر انتخاباتی آزاد، زیر نظر ناظران بین المللی را فریاد کنند تا بتوانند بر آن اساس حکومتی را که شایسته خود میدانند برگزینند.

حنیف حیدرنژاد
30 خرداد 1388 / 20 ژوئن 2009


نمونه ای از درگیر ها و شعار های مردم
http://www.youtube.com/watch?v=bfwcWsBfkoI
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024