- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
از سخنان خامنه ای بوی سرکوب و کشتار بیشتر به مشام میرسد؛ مقاومت مردمی، امری مشروع و ناگزیر چاپ ارسال به دوست
29 خرداد 1388
         
مشت گره کرده
images.google
در مقابل خشونت سازمان یافته و ترور و سرکوب حکومتی، مقاومت و دفاع از خود امری مشروع و پذیرفته شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر است. آنگونه که در مقدمه این علامیه تاکید شده است: حقوق انسانی را بايد با اجرای قانون حمايت کرد تا بشر به عنوان آخرين علاج به قيام بر ضد ظلم و فشار مجبور نگردد."

***
خامنه ای با موضع گیری خود در نماز جمعه امروز ( 29 خرذداد 88) در تهران نشان داد که قصد سرکوب تمام عیار مردم را  دارد. او با یک موضع گیری قابل پیش بینی، تلاش کرد تا با دلجوئی از برخی مخالفان سرشناس خود به آنها امتیاز داده، اما در عین حال بدون هیچ گونه ابهامی به مردم "نهیب" زد که باید تظاهرات و اعتراضات خیابانی را خاتمه دهند. او صدها و میلیونها ایرانی معترض در خیابانها را بازی خوردگان دولتها و رسانه های غربی خطاب کرد. خامنه ای نشان داد که تنها منطقی که این نظام در مقابل اعتراض مسالمت آمیز و آرام مردم می شناسد، سیاست "مشت آهنین" و حداکثر خشونت و وحشیگیری می باشد.

اگر تا کنون مردم اعتراض خود به این رژیم را در لوای اعتراض به تقلب به انتخابات اعلام کرده و خواستار ابطال آن بودند، اکنون زمان آن است که شعار های مردم شخص خامنه ای و کُلیت نظام فاسد و ضد مردمی رژیم جمهوری اسلامی را نشانه رفته و خواستار آن باشند تا با رفراندمی تحت نظارت بین المللی به شیوه ای مسالمت آمیز بساط این رژیم را برچینند. اکنون که مردم که تا اینجا پیش آمده اند، اگر عقب نشینی کنند، دوره ای سیاه تر از گذشته در انتظارشان خواهد بود.

در عین حال نباید ساده بود و لازم است به یاد داشت که تجربه سی سال گذشته نشان داد که با این رژیم و دسته جات پاسدار و بسیجی آن نمی توان با گُل و لبخند سخن گفت. نزدیک سی سال بعد از سی خرداد 1360 تجربه تلخی را زنده می کند که در آن رژیم دوره سیاهی از دستگیری و زندان و شکنجه و اعدام را شروع کرد. اکنون نیز رژیم می تواند همان خط و سیاست را دنبال کند. سخنان خامنه ای چراغ سبز و دستور نانوشته ای به پاسداران و بسیجی هاست تا با دست باز به وحشیگیری خود بر علیه مردم بی دفاع ادامه دهند. برای مقابله با تهاجمات رژیم حرکت های خود جوش مردمی باید هر چه یشتر خصلت سازماندهی شده گرفته تا خیل عظیم نیروی مردم حاضر در خیابان بتواند در مقابل یورش وحشیانه پاسداران و بسیجی ها از خود دفاع کند. در مقابل خشونت سازمان یافته و ترور و سرکوب حکومتی، مقاومت و دفاع از خود امری مشروع و پذیرفته شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر است. آنگونه که در مقدمه این اعلامیه تاکید شده است: حقوق انسانی را بايد با اجرای قانون حمايت کرد تا بشر به عنوان آخرين علاج به قيام بر ضد ظلم و فشار مجبور نگردد."

اکنون که این رژیم و رهبر جنایتکار و تام الاختیار آن عزم جزم کرده تا مقامت مردمی را سرکوب کند، تجربه نشان میدهد که لازم است مردم، بویژه جوانان و دانشجویان، آگاهانه و هوشیارانه تلاش کنند تا با تشکل و سازماندهی احقاق حقوقشان را دنبال کنند. نباید مرعوب خط و نشان کشیدن های خامنه ای و بسیج و پاسداران اوباش او شد. باید قوی تر و متراکم تر به  میدان آمد و مبارزه را ادامه داد.

کرامت و شرافت انسانی والاتر از آن است که در زیر چوب و چماق و دشنه و تفنگ پاسداران و بسیجیان به تحقیر گرفته شود. نباید اجازه داد تا این رژیم بار دیگر آزادی و اراده و خواست مردم را به کشتارگاه ببرد. در این شرایط سخت اتحاد، تشکل و هوشیاری، شرط لازم برای ادامه مبارزه برای تحقق آزادی و دمکراسی می باشد.

حنیف حیدرنژاد
29 خرداد88 / 19 ژوئن 2009 
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024