- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
اعتراض شدید وزیر خارجه آلمان به سرکوب تظاهرات کنندگان در ایران توسط نیروهای امنیتی چاپ ارسال به دوست
25 خرداد 1388

Frank-Walter Steinmeier (Foto: AP)

وزیر خارجه آلمان: با توجه به گزارش گسترده تقلبات درحال بررسی این مسئله هستیم که آیا نتایج اعلام شده را می توان جدی گرفت؟ 
وی همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و انتظامی با تظاهر کنندگان بیان کرده و نیز اعتراض شدید خود نسبت به محدودیتی که از سوی رژیم ایران برای خبرنگاران آلمانی و غربی در تهیه گزارش ایجاد شده است را اعلام نمود. وی اضافه کرد در همین ارتباط فردا سفیر جمهوری اسلامی را برای توضیح به وزارت خارجه فراخوانده است.

تلویزیون کانال یک تلویزیون آلمان در اخبار شبانگاهی یکشنبه 14 ژوئن ( 24 خرداد) خبر اول خود را به ادامه نا آرامی ها در ایران اختصاص داد. در مصاحبه با خبرنگار این تلویزیون تاکید شد که او اجازه خروج از دفتر کار خود را ندارد. خبرنگار این تلویزیون در گزارش خود تاکید کرد که قبل از ظهر امروز یک گروه شش نفره، از نیروهائی  که از رهبر جمهوری اسلامی دستور میگیرند به دفتر آنها مراجعه کرده و تجهیزات فیلمبرداری آنها را از آنها گرفته اند. در این گزراش مشخص شد که خبرنگار شبکه دو تلویزیون آلمان اجازه کار خود را از دست داده است.
پس از این گزارش، مجری برنامه با وزیر خارجه آلمان مصاحبه کرد و از او در مورد موضع دولت آلمان در قبال وضعیت جاری درایران پرسید.

فرانک وُلتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت. ما با نگرانی تحولات اخیر درایران را دنبال میکنیم و من با همکاران دیگرم در اتحادیه اروپا در ارتباطم تا ببینیم با توجه به این همه گزارش که از تقلب در انتخابات ایران می رسد آیا می شود نتایج اعلام شده را جدی گرفت؟ وی همچنین اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و انتظامی با تظاهر کنندگان اعلام و نیز اعتراض شدید خود نسبت به محدودیتی که از سوی رژیم ایران برای خبرنگاران آلمانی و غربی در تهیه گزارش ایجاد شده است را اعلام نمود. وی اضافه کرد در همین ارتباط فردا سفیر جمهوری اسلامی را برای توضیح به وزارت خارجه فراخوانده است.

مجری برنامه همچنین اعلام کرد در اعتراض به محدودیت خبرنگاران، هر دو شبکه اول و دوم آلمان به طور مشترک اعتراض نامه ای به سفارتخانه رژیم جمهوری اسلامی ارسال کرده و خواستار لغو این محدودیت ها شده اند.

گزراش خبری کانال یک آلمان

سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد


 

Steinmeier kritisiert iranische Führung scharf

Bundesaußenminister Steinmeier hat die Führung des Iran scharf kritisiert. Es sei inakzeptabel, mit welcher Gewalt gegen Demonstranten vorgegangen werde, sagte Steinmeier in den Tagesthemen.

ٍbenso deutlich kritisierte der Außenpolitiker, dass ausländische Journalisten in ihrer Arbeit behindert werden. Wegen der Berichte über massive Wahlfälschungen habe er die iranische Regierung "mit einigen europäischen Kollegen" aufgefordert, für umgehende Aufklärung zu sorgen. Zudem habe er für morgen den iranischen Botschafter ins Auswärtige Amt einbestellt, sagte Steinmeier.


ARD-Korrespondent Peter Mezger darf sein Hotel derzeit nicht verlassen und kann nur per Video-Handy berichten, da auch die Satellitenübertragung immer wieder gestört wird. Im Laufe des Tages seien zudem Bewaffnete in das Büro gekommen, berichtet Mezger. Sie hätten die Mitarbeiter ausgefragt und einen Techniker mitgenommen. Über dessen Verbleib wisse man nichts. Dem ZDF-Korrespondenten wurde ein Berichtsverbot erteilt. Die Chefredakteure beider Sender protestierten beim iranischen Botschafter in Berlin gegen die Arbeitsbehinderung ihrer Mitarbeiter.

http://www.tagesschau.de/ausland/wahliran128.html
http://www.tagesschau.de/multimedia/sendung/tt1420.html

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024