- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
"ریخت و پاش ١٢ میلیارد تومانی در همایش ایرانیان خارج از کشور" ؛ دوستان احمدی نژاد چه کسانی هستند؟ چاپ ارسال به دوست
14 ارديبهشت 1388
دکتر محمود احمدی نژاد











images.google.de
سوء استفاده ابزاری رژیم جمهوری اسلامی و دستگاه های اطلاعاتی- امنیتی آن از برخی ایرانیان خارج کشور که به ایران رفت و آمد دارند، بویژه در ایام نمایش انتخابات رژیم، آنقدر مشمئز کننده شده است که حالا دیگر صدای یکی از سایت های خبری خود این نظام را هم در آورده است. لطفا دقت کنید:

"افشای ریخت و پاش ١٢ میلیارد تومانی در همایشی که اخیراً دولت محمود احمدی نژاد با نام « همایش ایرانیان خارج از کشور» برگزار کرد، باعث بحت و حیرت شده است. در این همایش که هفته گذشته برگزار شد و از تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور دعوت شده بود، هدر دادن بی محابای بیت المال به قدری فراوان بوده است که حتی بهت و حیرت حاضران را هم در پی داشته است. آنگونه که غلام حسین کرباسچی شهردار پیشین تهران خبر داده است برخی افرادی که به این همایش دعوت شده بودند از شهروندان عادی ایرانی هستند که در حال حاضر در برخی کشورهای خارجی مشغول به کارهای عادی نظیر رانندگی در آژانس یا کار در کارواش ها هستند و بسیاری از دعوت شدگان اساساً جز نیروهای به اصطلاح فنی و نخبه نبوده اند. با این وجود معلوم نیست چرا دولت محمود احمدی نژاد حاضر شده است برای چنین افرادی دستکم ١٢ میلیارد تومان ریخت و پاش کند. و از آن مهم تر مبنای قانونی چنین ریخت و پاش هایی معلوم نیست." (جمهوريت : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸)

یکی از شگردهای رژیم جمهوری اسلامی در سالهای اخیر، "جذب" ایرانیان خارج کشور به ایران بوده است. مطلوب ترین حالت برای رژیم آن است تا ایرانیان خارج کشور ضمن "سُکنی گزیدن" در خارج، به ایران رفت و آمد داشته باشند. از این طریق رژیم می تواند ایرانیان خارج را به افراد خنثی و منفعلی تبدیل کند، که از ترس بسته شدن راه رفت و آمدنشان به ایران، دیگر حاضر نیستند اعتراضی کرده یا در تظاهراتی بر علیه رژیم شرکت کنند. رژیم اهداف متعدد سیاسی، اجتماعی، اطلاعاتی- امنیتی از این کار دنبال می کند. 
اول و مهمتر از هر چیز آنکه رژیم در تلاش است تا با این سیاست بین ایرانیان جدائی انداخته و آنها را نسبت به هم بدبین و بی اعتماد کند. این همان بیماری اجتماعی و عمومی ای است که ایرانیان خارج کشور از آن رنج می برند.

آندسته از ایرانیان که بویژه به دلایل سیاسی به خارج آمده و پناهندگی گرفته بودند یا دربین دوستان و آشنایان خود به عنوان مخالف رژیم شناخته شده بوده اند، وقتی به ایران رفت و آمد کنند، در ایران به اقوام و دوستان خود چه خواهند گفت؟ مردم در ایران می دانند نه تنها ماهیت جنایتکار این رژیم تغییر نکرده، بلکه پیچیده تر هم شده است. و وقتی این افراد  دوباره به خارج بر گردند، به دوستان و آشنایانشان در خارج چه خواهند گفت؟ آنان به ناگزیر برای توجیه عمل خود باید از برخی "تغییر و  تحولات مثبت" و "میدانهای گل" و "برج های سر به فلک کشیده" سخن گفته و نتیجه گیری کنند: "وضع ایران آنقدر ها هم که میگویند بد نیست." به بیان دیگر آنان ناخواسته به خدمت ماشین تبلیغاتی رژیم در خواهند آمد، رژیمی که تا همین چندی پیش داعیه مخالفت با آن را داشتند و البته چون دفاع مسقیم از عمل خود برایشان هیچ لطفی ندارد، دفاع از "ایران" و زیبائی های ایران و ... اسم مستعار این توجیه گری خواهد بود.

ایرانیان خارج کشور، بویژه در کشورهای اروپائی می دانند یکی از دلایل سختی پذیرش پناهندگی در این کشورها آن است که بسیاری از کسانی که زمانی به نام مخالف جمهوری اسلامی پناهندگی گرفته بودند، وقتی بعد از مدتی، مطمعن می شوند که اقامتشان "تضمین شده" است، پاس پناهندگی خویش را پس داده، به سفارت همان رژیمی می روند که از دستش فرار کرده بودند، تا راه رفت و آمد خود به ایران را باز کنند و البته با این کار خود، راه یک زندگی انسانی پس از فرار از جهنم جمهوری اسلامی را بر بسیاری دیگر می بندند.  همچنین در بین ایرانیان خارج کشور، مسئله پوشیده ای نیست که بسیاری از این افراد با گرفتن پول از صندوق کمک های دولتی ( سوسیال) و با انواع "کار سیاه" و ... ، با این پول ها در ایران به تجارت مشغول میشوند و از "هر دو جا می خورند".

اینک و در آستانه نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری رژیمی که دشمن آزادی و دمکراسی است، احمدی نژاد گستاخی را به آنجا می رساند که در خارج کشور "سفره" پهن کرده و می خواهد از بذر پاشیده شده در سالهای گذشته به نفع خود استفاده کند. این رژیم با استناد به این گفته که " حالا دیگه هم ریش آنها توی دست ماست و هم قیچی دست خودمان"، می داند بسیاری از ایرانیان خارج کشور که به ایران رفت و آمد دارند، به دلایل مختلف خانوادگی، اقتصادی و شخصی "تهدید پذیر بوده" و با کمی فشار میتوان آنان را ناگزیر به همکاری نمود، طوری که وقتی لازم باشد برایشان دعوتنامه بفرستد که "برای شام تشریف بیاورید"، دیگر برایشان ساده نخواهد بود که دعوت رژیم را پس بزنند. اینکه این دسته از ایرانیان در مورد شخص خود چه تصمیمی گرفته اند البته به خوشان مربوط می شود، اما دیگر ایرانیان خارج کشور، بویژه فعالان سیاسی، قربانیان این رژیم و بازماندگان آنها و دیگر مخالفین این رژیم حق دارند این پرسش را مطرح کنند که:

آن ایرانیانی که رژیم جمهوری اسلامی حاضر است به پای آنها پول خرج کنند، چه کسانی هستند؟ در حالی که میلیونها ایرانی به دلیل از دست دادن امنیت شخصی و اجتماعی و به دلیل ترس از اعدام، سنگسار، زندان و شکنجه در ده های اخیر کشور را ترک کرده اند، جای این سوال باقی است که آن ایرانیان خارج کشوری ای که در مراسم احمدی نژاد شرکت می کنند چه کسانی هستند؟ رژیم آنان را چگونه انتخاب و "دستچین" می کند، قول و قرارهای رد و بدل شده با این افراد در خلوت بر سر چیست؟ و بلاخره اینکه چرا این افراد خود با شفافیت و "افتخار" عکسهای هم آغوشی خود با احمدی نژاد و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را منتشر نمی کنند تا همه آنها را بشناسند و منتظر می مانند تا یک سایت خبری از درون رژیم با لحن و زبانی تحقیر آمیز به "افشاگری" آنان بپردازد؟

سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024