- جمعه 14 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
پاور پوینت آموزشی: "گواهی پزشکی یا گواهی کارشناسی در مراحل پناهندگی باید شامل چه نکاتی باشد؟" چاپ ارسال به دوست
06 ارديبهشت 1388

images.google.de
در طول مراحل پناهندگی و بدلایل مختلف ممکن است برای تکمیل یک پرونده و متقاعد کردن ادارات درگیر با پرونده، این نیاز پیش بیاید که باید یک گواهی کارشناسانه پزشکی، روانشناسی یا رواندرمانی ارائه گردد. این نیاز معمولا برای یکی از اهداف زیر است:

- برای جابجائی از شهری به شهری دیگر (Umverteilungsantrag)

- برای بیرون رفتن از هایم پناهندگی و درخواست خانه شخصی (Antrag auf eine private Wohnung)

- برای آنکه اداره سوسیال متقاعد شده تا هزینه های یک عمل و بستری شدن در بیمارستان را به عهده بگیرد
(Für die Kostenübernahme im Fall von Krankheit bzw. Therapie durch das Sozialamt)

- برای جلوگیری از اخراج (Abschiebehindernis)، که خود این وضعیت نیز دو حالت می تواند داشته باشد؛

الف) دلائل مرتبط با جلوگیری از اخراج در داخل  آلمان (Inlandsbezogene Abschiebehindernisse) مانند: آنچه که در مراحل اخراج می تواند برای خود فرد یا دیگران تولید خطرکند. مثلا: خطر اقدام به خودکشی، یا آسیب رساندن به خود و دیگران بدلیل رفتارهای غیر قابل پیش بینی یا غیر قابل کنترل (مسئولیت بررسی چنین وضعیتی با اداره خارجیان است).
ب) دلائل مرتبط با جلوگیری از اخراج در کشور مبداء (Ziellandbezogenen Abschiebehindernis) مانند: کافی نبودن یا بسیار گران بودن هزینه های درمانی در مورد بیماری های خطرناک، یا خطر فعال شدن مجدد آن بیماری یا ناراحتی و شوک روحی- روانی ای که میتواند در صورت اخراج فرد و رسیدن او به کشورش، پیامدهای بسیار خطرناک یا مرگ بار برای او به همراه بیاورد.

در تمامی حالت های فوق، گواهی های ارائه شده باید توسط متخصص اداره بهداری چک و محتوای گواهی های ارائه شده از سوی او تائید شود. در حالت جلوگیری از اخراج باید از سوی او تاکید شود آن شخص قادر به پرواز (اخراج) نمی باشد.

متاسفانه بسیاری فکر میکنند هر چقدر "کاغذ" بیشتری در مورد بیماری خود به ادارات بدهند و هر چقدر "پرونده کلفت تر" باشد، شانس بیشتری خواهند داشت، حال آنکه اداره خارجیان، اداره سوسیال، اداره بهداری یا دیگر ادارات مربوطه در هر شهر و منطقه و نیز اداره بوندس آمت و دادگاههای پناهندگی، برای بررسی گواهی های پزشکی یا روانشناسی و رواندرمانی و پذیرفتن آنها، معیارهای مشخصی دارند و تنها بر آن اساس است که میتواند یک گواهی کارشناسانه مؤثر بوده و مورد قبول قرار بگیرد.

بسیاری از پزشکان و روانشناسان یا رواندرمانان گواهی خود برای ادارات دولتی را با همان زبانی تنظیم می کنند، که در ارتباط با همکاران خود مینویسند. حال آنکه ادارات دولتی، بویژه در مراحل پناهندگی، از زبان و منطق و معیارهای دیگری پیروی می کنند. از آنجا که گواهی تخصصی برای قانع کردن این ادارت می باشد، باید تنظیم آن نیز با شناخت نسبت به معیارهائی که این ادارات مورد نظر دارند انجام شود.
 
در صورتی که شما در هر یک از موارد فوق نیاز به یک گواهی کارشناسانه و تخصصی پزشکی یا روانشناسی و رواندرمانی دارید، فرم آورده شده در صفحه 10 و 11 پاورپوینت را چاپ و به پزشک متخصص یا روانشناس یا رواندرمان خود بدهید تا بر آن اساس، در تنظیم گواهی مورد نظر، نکات مهم را مورد نظر قرار دهند.

این پاورپوینت آموزشی، به زبان آلمانی بوده و شامل موضوعات زیر میباشد:


 1. مشخصات یک گواهی تخصصی کارشناسانه

1.1- هدف یک گواهی چیست؟

1.2- سفارش دهنده گواهی چه کسی است؟

1.3- مهمترین ویژه گی های یک گواهی تخصصی کارشناسانه کدام است؟

2. توضیحات عام

3. توضیحات اداره بوندس آمت برای اداره بهداری

4. سوالات یک دادگاه برای صدور یک گواهی کارشناسانه ( نمونه خانم گ.)

 
سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد


 پاور پوینت را اینجا ببنید
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024