- چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
گزارش تلویزیون کانال یک آلمان (ARD) از "وضعیت فاجعه بار" کمپ (هایم) های پناهندگی در ایالت بایرن چاپ ارسال به دوست
05 ارديبهشت 1388

images.google.de
کانال یک تلویزیون آلمان (ARD) پنجشنبه شب 25.04.2009  گزارشی از "وضعیت فاجعه بار"   کمپ (هایم) های پناهندگی در ایالت بایرن، پخش کرد. این گزارش بر اساس بازدید یک هیئت کارشناسی از شورای پناهندگان ایالت بایرن تهیه شده است. در این ایالت 7600 پناهجو در 118 هایم یا کمپ پناهندگی اسکان داده شده اند. این گزارش شرایط زندگی! در بزرگترین هایم در این ایالت، واقع در شهر وولفزبورگ را " فاجعه بار" میداند.

این هایم که از سال 1992 تاسیس شده، در ساختمانهای یک سربازخانه قدیمی ای که در دهه 30 میلادی درست شده بوده واقع شده است و 450 نفر را در خود جای داده است. شرایط زندگی در این هایم بسیار اسف بار است. برای 60 نفر فقط یک دوش و چند توالت نیمه خراب قرار دارد. بعضی از افراد بیش ار 10 سال است که در این هایم زندگی میکنند. یک پناهجوی کرد سوریه که بیش از هشت سال و نیم است که در این هایم بسر میبرد می گوید: "روحم داغون شده است." در جای دیگر گزارش مصاحبه با یک پزشک پخش  می شود، وی تاکید می کند که: "شرایط زندگی در هایم آدم را بیمار میکند. شلوغی، کثیفی و خشونت رایج در  این محیط بیماری زا است."

در قسمت دیگری از فیلم یک زن جوان ایرانی نشان داده میشود. او با همسر و سه فرزندش، جمعا پنج نفر، در یک اتاق ده متر مربعی زندگی! می کنند. او در مقابل دوربین نشان میدهد که  آنها اصلا چطور می توانند در این اتاق کنار هم بخوابند.

در جای دیگر، یک جوان پناهجوی ایرانی در جمعی از حدود پانزده نفر از جوانان این هایم و در حالی که آنها را تشویق می کند تا در مقابل دوربین حاضر شده و ترس نداشته باشند، توضیح میدهد: " اگر به کشورمان بر گردانده شویم مرگ در انتظار ماست. پس مرگ در این شرایط را به کشته شدن در آنجا ترجیح میدهیم."

در جای دیگر گزارش، در یک اتاقی بسیار کوچک، یک مرد میانسال ایرانی دیده میشود که به زبان انگلیسی توضیح میدهد: "اگر اعتراض کنیم به ما جواب میدهند اینجا که هتل نیست." او اضافه می کند که هیچ امکاناتی در این هایم برای آنها وجود ندارد. نه کلاس زبان، نه امکانات ورزشی و ...

به هریک از این پناهجویان در کنار جیره غذائی ماهیانه 40 یورو پول توجیبی داده میشود که اصلا حتی برای تهیه بلیط اتوبوس هم کافی نیست.


بعد از این گزارش، مجری برنامه خبری شبکه یک مصاحبه ای با وزیر تامین اجتماعی ایالت بایرن داشت. در رابطه به اینکه علت این وضعیت چیست و اینکه آیا این هایم بسته خواهد شد یا نه؟ خانم وزیر ابتدا سعی داشت از پاسخ مشخص طفره برود. بلاخره در یک جای مصاحبه خبرنگار گفت: "با این پاسخ شما من اینطور میفهمم که بزودی ما شاهد بسته شدن این هایم خواهیم بود، آیا درست فهمیدم؟" خانم وزیر ناگزیر این گفته را تائید کرد، اما بلافاصله توضیح داد: " ولی این به این معنی نیست که ما همه افرادی که در این هایم زندگی می کند را به خانه های شخصی میفرستیم. نه. اولویت با خانواده ها و بیماران خواهد بود." به این ترتیب وی بر ادامه همان سیاستی که تا کنون در جریان بوده است تاکید کرد.

بنا به این گزارش، شانس قبولی پناهندگی در ایالت بایرن بین یک تا دو درصد  میباشد.

سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد


گزارش تلویزیون کانال یک آلمان را در اینجا ببینید



Katastrophale Zustände in Flüchtlingsheimen

Im Freistaat Bayern leben etwa 7600 Flüchtlinge verteilt auf 118 Sammelunterkünfte. Die Zustände dort seien in vielen Fällen "katastrophal". Zu dieser Einschätzung kam der bayerische Flüchtlingsrat nach seiner einwöchigen Aktion "LagerInventour". In Würzburg waren die Ratsmitglieder besonders schockiert. Es sei das "krasseste Lager, das sie jemals zu Gesicht bekommen" hätten.

Von Volker Hensel, BR



http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video484952.html


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024