- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
"ریشه همه شر؟"؛ مستند تلویزیونی در ریشه یابی باورهای مذهبی در نفرت پراکنی و گسترش جنگ بین انسانها چاپ ارسال به دوست
02 فروردين 1388

rdawkins.com
تفکر ضدانسانی مذهبیون افراطی بر پایه هائی غیرعلمی در تلاش است تا خود را گسترش دهد و با گسترش خود آتش جنگ و نفرت و دشمنی بین انسانها را شعله ورتر کرده و میلیونها نفر را ناگزیر به فرار و مهاجرت از خانه و کاشانه خود میسازد. "ریشه همه شر؟" ؛ یک مستند تلویزیونی است که به ریشه یابی نقش  باورهای مذهبی در سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در نفرت پراکنی و تدارک و گسترش جنگ بین انسانها  می پردازد.


انتگراسیون: تاریخ بشری شاهد قتل میلیونها میلیون انسان بوده که به نام ملی گرائی یا مذهب، خونشان به زمین ریخته شده است. تاریخ همواره شاهد بوده که بسیاری از حاکمان قدرت سیاسی با تحریک مردم از طریق تعصبات ملی یا مذهبی  آنها را سربازان یک بار مصرفی میکنند تا راه رسیدن آنها به قله های بالابلندتری از قدرت را هموار نمایند.
ایران امروز نشانه زنده و روشنی است که چگونه حاکمان کشور به نام خدا، هر جنایتی را توجیه میکنند. در دیگرنقاط جهان نیز جنگ بین مذاهب بازار خوبی برای فاشیسم و نژادپرستی و کشورکشائی شده است. امروز در هرکوچه و ده کوره ای بسیاری بنام ایماندار مسلمان به خود اجازه میدهند تا زنان را سنگسار کرده، آنان را ختنه کنند، آزادی های فردی و اجتماعی آنها را محدود کرده و هر کس دیگری بجز خود را کافر و مستحق مرگ قلمداد کنند. اینکونه است که تفکر ضدانسانی مذهبیون افراطی بر پایه هائی غیرعلمی در تلاش است تا خود را گسترش دهد و با گسترش خود آتش جنگ و نفرت و دشمنی بین انسانها را شعله ورتر کرده و میلیونها نفر را ناگزیر به فرار و مهاجرت از خانه و کاشانه خود میسازد.

مستند تلویزیونی «ریشهٔ همهٔ شر؟» در ژانویه سال
۲۰۰۶ در کانال ۴ بریتانیا پخش شده است. در این مستند ریچارد داوکینز به بررسی مضرات ادیان می‌پردازد. البته ریچارد داوکینز با عنوان جنجالی این مستند موافق نبوده است؛ ولی تلویزیون روی این فرنام پافشاری داشته است.
کتاب پندار خدای داوکینز که در سپتامبر همان سال منتشر شد به بررسی عمیق‌تر موضوعات مطرح شده در این مستند می‌پردازد.
 (معرفی مستند در یوتیوپ) 

داوکینز از مروجان بزرگ داروینیسم و یک بی‌خدای مشهور است.[۲] او همچنین یک آزاداندیش، اومانیست [انسانگرا] سکولار، شک‌گرا، خردگرای علمی[۳] و پشتبان جنبش روشن‌ها (
Brights Movement) است.  داوکینز زیست‌شناس بریتانیایی و استاد دانشگاه آکسفورد ، در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۴۱ زاده شد. او یک رفتارشناس، زیست‌شناس فرگشتی و نویسنده کتاب‌های علمی برای عموم است. وی مدرس فهم عمومی علم در دانشگاه آکسفورد می‌باشد. (ویکیپدیا- فارسی) 


لینک دانلود ترجمه فارسی کتاب "پندار خدا"
http://hostfile.undo.it/data/GodDelusionRichardDawkinsfarsi.pdf

ترجمه فارسی و زیرنویس فیلم:" ریشه همه شر؟"
http://secularismforiran.com




" ریشه همه شر؟"- قسمت اول




" ریشه همه شر؟"- قسمت دوم




" ریشه همه شر؟"- قسمت سوم




" ریشه همه شر؟"- قسمت چهارم




" ریشه همه شر؟"- قسمت پنجم
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024