- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
سی امین سال انقلاب اسلامی در ایران چاپ ارسال به دوست
22 بهمن 1387

از وقوع انقلاب اسلامی سی سال گذشت. انقلابی که به رهبری خمینی و با وعده‌هائی که جامعه‌ای بهتر را بشارت می‌داد شروع شد. در این مورد بخشی از سخنان سی سال پیش خمینی را در بدو ورد به ایران می‌شنویم:

 ایران سی سال پس به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی

 گزارش شریف از ایران در آستانۀ سی امین سال انقلاب اسلامی

این آبادی دنیای ایرانیان را امروز با قاطعیت می‌توان گفت که متحقق نشد. شاید نوشتن شعارهائی از این دست که کو آب و برق مفتی، کو پول نفت که گفتی، سی سال پس از انقلاب اسلامی بر دیوارهای کوچه و خیابان در تهران پاسخ نسل جدید باشد به وعده‌هائی پیشینیان. میترا لاگر، زندانی سیاسی سابق رژیم جمهوری اسلامی ایران است که اکنون در سوئد زندگی می‌کند و سال گذشته کتاب خاطرات خود از زندان را به زبان سوئدی منتشر کرد. میترا نیز مانند هزاران نوجوان با باور کردن وعده‌هائی از این دست به انقلاب پیوسته بود.

اما وعده‌های مادی رهبر انقلاب که حکایت داشت از مجانی کردن آب و برق و غیره، وعده‌هائی بودند که در ذهن میترای پانزده ساله هم انعکاسی غیرعادی داشتند:

میترا لاگر، یکی از شاهدان انقلاب در بهمن ماه ۱۳۵۷. گفتنی است که خاطرات زندان میترا لاگر به زبان سوئدی و با عنوان  خدا می‌خواهد بمیری، هفتۀ آینده در قطع جیبی به بازار خواهد آمد.

منبع: سایت رادیو پژواک سوئد، طاهر جام برسنگ

آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024