- شنبه 15 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
09 آبان 1387
     شرکتهای تقلبی اینترنتی برای سرکیسه کردن مردم و نقش وکلائی که کار آنها را دنبال میکنند 


 
29.10.2008- سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد

 
آیا تا حالا شده که در بین نامه هائی که دریافت می کنید، قبض اشتراک و حق عضویت از یک شرکت نامعلوم اینترنتی دریافت کرده باشید، یا شده که صورتحسابی برای شما از سوی شرکتی بخاطر استفاده از یک سایت اینترنتی ارسال شده باشد که شما کاملا از آن بی اطلاع هستید؟

در صورتی که به صورتحسابهای این چنینی پاسخ داده نشود، معمولا نامه بعدی که بدست شما خواهد رسید از سوی یک وکیل خواهد بود. چنین وکیلی اعلام میکند که از سوی همان شرکت اینترنتی وکالت دارد تا صورتحساب پرداخت نشده از سوی شما را مطالبه کند و در صورتی که شما پاسخ ندهید، این وکیل نامه های بعدی را برای شما با عنوان "تذکر یا اخطار /  Mahnung" ارسال کرده و با اضافه کردن وجهی به صورتحساب قبلی، تهدید میکنند که اگر تا سر رسید موعدی که تعیین شده است، کُل پول به حساب اعلام شده واریز نشود، بر علیه شما اعلام جرم شده و کار را به دادگاه می کشاند.

برای آنانکه برای تحقیق و جستجو از اینترنت استفاده میکنند، یا حتی برای آنانکه برای سرگرمی در سایت های مختلف اینترنتی می چرخند، اغلب پیش میاید که یک باره دریچه پیامی روی صفحه مقابل خود میبینند که تا آن را تأیید نکنند، نمی توانند کار خود را ادامه دهند. معمولا یکی از این پیامها مربوط به عقد قرداد با یک شرکت خدمات دهنده و یا قبول عضو شدن در آن و قبول پرداخت اشتراک ماهیانه و از این قبیل میباشد.
شرایط پذیرش قرارداد و عضو شدن در این گونه سایت ها بسیار کوچک و ریز نوشته شده و در جائی دیگر، در یک متن طولانی، می توان میزان و مبلغ قرارداد را پیدا کرد. این روش، معمولا روشی است برای بدام انداختن بازدیدکنندگان و مقروض کردن آنها تا بتوان از طریق ارسال صورتحساب و نامه و با ترساندن آنها از کشاندن کار به دادگاه، آنها را مجبور به پرداخت پول کرد.

در چند سال گذشته نمونه های متعدی از این دست باعث شده تا  "مرکز دفاع از مصرف کنندگان/ Verbraucherzentralen" یا شبکه های تلویزیونی مختلف به تحقیق در مورد این مسئله بپردازند.
کانال دوم تلویزیون آلمان در برنامه دوشنبه شب  27 اکتبر، در برنامه "WISO" ، گزارشی تحقیقی در این مورد را پخش کرد. این گزارش ابتدا فردی را نشان داد که صورتحسابی از یک شرکت اینترنتی دریافت کرده که باید مبلغ قابل توجهی را به آن شرکت می پرداخته است. این فرد به نامه پاسخ نداده و بعدا نامه ای از یک وکیل به نام  "Katja Günther" دریافت میکند. این وکیل برای انجمن دفاع از مصرف کنندگان به عنوان وکیل مشکوکی که با شرکت های قلابی و مشکوک در ارتباط است مورد ظن است. تلاش خبرنگار در مراجعه به دفتر وکیل برای مصاحبه با خود خانم وکیل به نتیجه ای نمی رسد. اما در قدم بعد با مراجعه به دادستانی کل شهرمونیخ،برای بیننده مشخص میشود که بر علیه این خانم وکیل چندین اعلام جرم در همین خصوص وجود دارد.

توصیه: در صورتی که نامه های مشکوکی از شرکت های اینترنتی یا وکلائی که آنان را نمایندگی میکنند، دریافت میکنید، به یکی از دفاتر "انجمن دفاع از مصرف کنندگان" در شهر یا منطقه محل زندگی خود مراجعه و از آنها راهنمائی و مشاوره بخواهید.

گزارش تلویزیون کانال دو

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024