- جمعه 14 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
02 اسفند 1385

 

 


اختلاف در احزاب ائتلافی بر سر پیشنویس تغییرات قانونی مربوط به افراد دارنده دولدونگ در آلمان


 


21.02.07- سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی در امور پناهندگی و مهاجرین


همانطور که در اخبار پیشین آمده بود، دولت ائتلافی در آلمان بدنبال تغییراتی در قانون اقامت است که از جمله مسئله اقامت افراد دارنده دولدونگ را به شکلی در خود حل کند.
اگرچه بیم آن میرود مجموعه تغییرات مورد نظر شرایط پناهندگی در آلمان را سخت تر کند، با این وجود تا آنجا که به پناهجویان قدیمی دارنده دولدونگ و خانواده آنها بر می گردد، فشار زیادی وجود دارد که این مسئله به نوعی حل شود. از آنجا که مصوبه وزیران داخله در 17.11.2006 نیز تا کنون نتوانسته این مسئله را حل وفصل کند، اکنون فشار زیادی وجود دارد که این مسئله از طریق تغییراتی در قانون اقامت حل وفصل گردد.
روز جمعه 16.02.07 در نشستی به همین منظور با حضور کارشناسان امور داخله احزاب ائتلافی در مورد جزئیات این مسئله گفتگو شد. ایالتهائی که توسط حزب س-د-او  رهبری می شوند خواهان سختگیری بیشتر میباشند. برای مثال در پیشنویس توافق تنظیم شده، در نظر گرفته شده که به دارندگان قدیمی دولدونگ تا پایان سال 2009 برای پیدا کردن کار فرصت داده شود، حال آنکه نمایندگان حزب س-د-او با این طرح مخالفت می کنند. همچنین بر اساس پیشنهادی از نمایندگان همین حزب می توان به بچه های 14 سال به بالا اقامت داد در صورتی که پدر ومادرانشان آلمان را ترک کنند. چنین افکار و دیدگاههائی به شدت از سوی سازمانهای طرفدار پناهجویان محکوم شده وحتی در بین بدنه پائینی این حزب نیز طرفداران زیادی ندارد.
بر اساس پیشنویس فعلی امکان اینکه با تغییرات پیشبینی شده تا 100000 نفر وضعیت اقامتی محکمی پیدا کنند در نظر گرفته شده است، اما با این حال "  جناح سخت سران" که وزیر کشور ایالت نیدر زاکسن سخنگوئی آنان را به عهده دارد، تلاش میکنند تا با مانع تراشی هر نوع توافقی در این زمینه را با مشکل مواجه کرده و آنرا هرچه محدود تر کنند.
قرار است در اجلاس کابینه دولت فدرال در 28 فوریه پیشنویس نهائی مورد بحث گذاشته شده و در آنجاست که مشخص خواهد شد کدام حزب بیشتر موفق خواهد شد که طرح خود را به کرسی بنشاند.


گزارش تلویزیون آ-ار-د در این زمینه
http://www.tagesschau.de/sendungen/0,,OID6435114_VID6435286_RESreal120_PLYinternal_NAV_,00.html
 .................................................

مطلبی از سایت اشپیگل در این مورد

 


16. Februar 2007

FLÜCHTLINGE


Große Koalition einigt sich auf Bleiberecht
 

Die Große Koalition hat sich auf ein bundesgesetzliches Bleiberecht für bis zu 100.000 geduldete Flüchtlinge geeinigt. Die Innenexperten von Union und SPD vereinbarten, dass Bewerber bis Ende 2009 Zeit haben sollen, ihren Lebensunterhalt durch eigene Arbeit zu sichern.Hamburg - Dies sei Voraussetzung für ein Bleiberecht. Die Union hatte den Geduldeten zunächst ein halbes Jahr weniger für die Arbeitssuche einräumen wollen, die SPD ein halbes Jahr mehr.


Nach Informationen des SPIEGEL hat die Union durchgesetzt, dass Kandidaten sich nicht nur um Arbeit bemüht haben müssen, sondern dass sie auch Arbeit gefunden haben müssen, von der sie weitgehend leben können.

Ein eigenes Bleiberecht will die Koalition Kindern ab 14 Jahren einräumen, die gut integriert sind.Voraussetzung: Die Eltern, die selbst keinen Anspruch haben, müssen vorher freiwillig ausgereist sein. Bei einer Telefonkonferenz mit Bundesinnenminister Wolfgang Schäuble (CDU) haben Unions-Innenminister, allen voran der Niedersachse Uwe Schünemann (CDU), ihren Widerstand im Bundesrat angekündigt, weil mit der Regelung auch Bewerber, die sich nicht um Arbeit bemühten, bis Ende 2009 auf Staatskosten im Land bleiben könnten.

Zudem will die Union den jetzt erreichten Kompromiss nur im Paket mit weiteren Änderungen des Ausländerrechts verabschieden, die am 28. Februar im Kabinett besprochen werden sollen.

 

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,466753,00.html

 

 

 

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024