- پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
31 تير 1387


21.07.2008- سایت انتگراسیون

خارجیانی که می خواهند آلمانی شوند باید از اول سپتامبر 2008 در یک تست تابعیت که در سراسر کشور آلمان بطور یکدست و واحد برگزار میشود، قبول شوند. این تست شامل بخشهای "سیاست در دموکراسی"، "تاریخ و (احساس) مسئولیت"، "انسان و جامعه" می باشد.

طبق نظر وزارت کشور آلمان، موسسه (IQB) در دانشگاه هومبولت برلین( Berliner Humboldt-Universität )  سیصد و ده (310) سوال طرح کرده است، که 33 عدد از این سوالها در هر امتحان انتخاب شده و ارائه میشود. کسی که بیش از نصف سوالها را صحیح جواب دهد، در امتحان قبول میشود. هزینه امتحان 25 یورو است که می تواند بارها تکرار شود.

موسسه دانشگاهی فوق در مجموع بر روی 1000 سوال کار کرده است، که سوالها در همین کاتالوگ می باشد. این امتحان، امتحانیست مشابه امتحان گواهینامه رانندگی (که با ضربدر زدن باید به سوالها جواب داد) متقاضیان میتوانند خود را از پیش برای این تست آماده کنند. هر ایالت کلاس های ویژه ای را بدین مسئله اختصاص میدهد. اگر چه کاتولوگ سوالها انتشار عمومی پیدا میکند، اما فرم پرسش هائی که برای هر فرد بطور جداگانه مورد نظر است، انتشار پیدا نخواهد کرد و امکان تقلب هم وجود ندارد.


بعنوان مثال می توان از این سوالها نامبرد:

- آلمان چند ایالت دارد؟

- جمهوری فدرال آلمان کی تأسیس شد؟

- از چه سنی، فرد بالغ محسوب میشود؟


برخی سوالات ایالتی، میتوانند در مورد مثلا نخست وزیر ایالتی یا پایتخت ایالت باشند.

سوالها چهار جوابی هستند و فقط یک جواب درست می باشد. محل برگزاری این تست میتواند ساختمان Volkshochschule و یا مؤسسات مشابه آن در هر شهر باشد. کودکان و نوجوانان زیر 16 سال، معلولین، و سالخوردگان و افراد مسن از این امتحان معاف هستند. کسانی که از یک مدرسه آلمانی مدرک پایانی داشته باشند، از این امتحان معاف هستند.


بعضی از ایالتها در کنار این امتحان دارای تستهای مخصوص به خود هستند، که به قوت خود باقیست و اگر لازم باشد میتوانند بطور شفاهی نیز مصاحبه بعمل بیاورند. بدین ترتیب از طریق این تست، روش دیگری که مانند تفتیش عقیده بود و در ایالت بایرن و بادن ووتنبرگ قرار بود اجرا شود، به اجرا در نخواهد آمد. اگرچه این روش در تک مورد و در صورتی که به کسی شک وجود داشته باشد میتواند بکار گرفته شود. کسب تابعیت آلمانی در مورد افرادی که بر ضد قانون اساسی باشند منتفی میباشد.

300 سوال مربوط به آزمون کسب تابعیت آلمانی

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024