- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
10 ارديبهشت 1387
ویدئو کلیپ> خودکشی یک دانشجوی مرکز تربیت معلم همدان در محوطه این مرکز


 

29.04.2008- سایت انتگراسیون، حنیف حیدنژاد

 فیلم کوتاه ویدئوئی زیر لحظه اقدام به خودکشی یک دانشجوی ترم چهار مرکز تربیت معلم همدان را نشان میدهد. به دلیل واضح نبودن صدا و تصویر این فیلم، نمی توان متوجه شد که دقیقا بین او  و افراد دیگری که از دور سعی در منصرف نمودنش دارند چه جملاتی رد و بدل شده و نمی توان به انگیزه اقدام او پی برد.

اخبار منتشر شده در سایت های مختلف خبری در ایران نیز با یک متن کلیشه ای تنها اقدام به انعکاس این خبر نموده و اطلاعاتی در رابطه با جزئیات این حادثه و زمینه های آن بدست نمی دهند. به گزارش یکی از همین سایتها "دانشجوي مركز تربيت معلم  مقصودي همدان که با سلاح گرم اقدام به خودكشي کرده بود پس از یک روز بسر بردن در كما درگذشت." (خبرنامه بوعلی سینا، سه شنبه سوم اردیبهشت)
این منابع از قول مسئولین این مرکز آموزش عالی اشاره میکنند که این دانشجو با وجودی که چهار ترم را گذرانده بوده، اما برای ادامه تحصیل" گزینش" نشده بوده است. "گزینس" فیلتری است که رژیم ضد علم و دانش جمهوری اسلامی برای تصفیه و از دور خارج کردن دانشجویان معترض برقرار کرده است. از طریق این اهرم فشار است که رژیم تلاش میکند دانشجویانی که حاضر به تن در دادن به معیارهای ایدئولوژیک این نظام نیستند را تصفیه کند.

در حالی که بسیاری از جوانان دختر و پسر ابرانی با وجود برخورداری از استعداد و شرایط لازم از ورود به دانشگاه ها و یا ادامه تحصیل محروم میشوند، نیروهای حزب الهی و مجیزگویان این رژیم با استفاده از سهمیه های اختصاص داده شده به آنها و با وجود نداشتن هوش کافی و حد نصاب علمی لازم، صندلی های دانشگاهها را اشغال و هر روز مراکز علمی را با افت بیشتر مواجه میکنند.
برای دانشجویان ایرانی، حتی آنانکه هیچ پیشنه و یا انگیزه فعالیت سیاسی ضد رژیمی ندارند، اینگونه اقدامات رژیم بدلیل بیعدالتی و تبعیض نهفته در آن قابل قبول و قابل تحمل نمی باشد. بدین ترتیب دانشجویان باید با چشم خود ببینند که بعد از سالها تلاش و سخت کوشی، آینده آنها توسط عده ای افراد ضد علم به بازی گرفته شده و نابود میگردد.

بر بستر چنین بیعدالتی هائی است که بسیاری از دانشجویان ایرانی یا به مواد مخدر پناه میبرند، یا از صحنه فعالیتهای سیاسی اجتماعی خودشان را دور نگه میدارند و یا به اقدامات اعتراضی آنی و یک باره ای نظیر اقدام به خودکشی دست میزنند. به این ترتیب استعدادهائی که باید صرف ساختن کشور شوند، با سیاستهای غلط و سرکوبگرانه این نظام فنا و نابود میشوند.

 بدلیل چنین سیاست هائی است که بسیاری از جوانان و دانشجویا ن ایرانی برخلاف میل و آرزوی قلبیشان ناچار به ترک وطن شده و در کشورهای مختلف غربی با کار در رستورانها و یا اشتغال به انواع کارهای سخت، تلاش میکنند  عطش خود به تحصیل و یادگیری علم  راسیراب کنند. ضمن همدردی با خانواده و دوستان این دانشجو، لازم  است تأکید گردد که باید کل این نظام و کارگزاران آنرا مسئول چنین وضعیت اسفباری دانست.



لینک چند خبر در این مورد:
http://www.hamehdana.blogfa.com/post-573.aspx
http://www.isna.ir/MAIN/NewsView.aspx?ID=News-1116861
http://basunews.blogfa.com/post-434.aspx

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024