- پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
27 فروردين 1387
 زمینه سازی برای شناسائی و بازگشت دسته جمعی ایرانیان پناهجو براساس توافق دولت ایالتی شلسویگ هولشتاین با سفارت رژیم جمهوری اسلامی 

15.04.2008- از طرف سایت انتگراسیون؛ حنیف حیدرنژاد- مددکار اجتماعی در زمینه امور پناهندگی و مهاجرین

بنا به خبری که بدست ما رسیده است، قراراست روز سه شنبه 15. آوریل یک هیئت نمایندگی از طرف سفارت جمهوری اسلامی برای تعیین تکلیف هویت و بازگرداندن پناهجویانی که پرونده آنها بسته شده در شهر نویمونستر (Neumünster) در ایالت شلسویگ هولشتاین در شمال آلمان با تعدادی از پناهجویان بطور جمعی دیدار!! کند. ما جزئیات مربوط به این خبر را در اختیار نداشته و موضعگیری مفصل در این مورد را تا روشن شدن جزئیات بیشتربه بعد موکول میکنیم.

همچنین برای ما معلوم نیست که در صورت درست بودن این خبر چنین توافقی بین دولت آلمان و ایالت شلسویگ هولشتاین با نمایندگان حکومت دیکتاتوری و جنایتکار جمهوری اسلامی بر پایه کدام مبنای قانونی میباشد. اما میتوان تصور کرد که جدا ازهرگونه پوشش قانونی برای چنین کاری، به احتمال بسیار زیاد پشتوانه آن یک توافقنامه دوجانبه میتواند باشد، که البته محرمانه بوده و هیچ یک از طرفین در مورد آن چیزی منتشر نکرده اند.


در صورت درست بودن چنین توافقی، ما پیشاپیش این اقدام دولت آلمان و ایالت شلسویک هولشتاین را بشدت محکوم کرده و یاد آور میشویم، وظیفه دولت آلمان تأمین امنیت جان پناهجویان بوده و نه تحویل دادن آنها به دست همان جنایتکارانی که از دستشان فرار کرده اند.


از کلیه ایرانیانی که نامه ای از اداره خارجیان یا هر نهاد دیگر دریافت کرده و زیر فشار قرار گرفته اند تا احتمالا در جلسات دسته جمعی با نمایندگان حکومت جنایتکاران حاکم بر ایران حاضر شوند، میخواهیم به سرعت به وکیل خود مراجعه کرده و با شورای پناهجویان ایالت خود ارتباط برقرار کرده و قاطعانه در مقابل این اقدام ایستادگی کنند.

 


لطفا برای روشن شدن جزئیات موضوع، اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را به سرعت به آدرس ایمیل سایت ارسال کنید:



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024