- شنبه 29 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
چاپ ارسال به دوست
15 بهمن 1386

دوستان و بازدید کنندگان محترم سایت انتگراسیون،

سایت انتگراسیون سه سال تجربه و کار را پشت سر گذاشت و از پنجم فوریه 2008 به چهارمین سال فعالیت خود پای میگذارد. جداولی که در انتهای این نوشته آمده، گزارشی گذارا و آماری از بازدید های انجام شده حدفاصل 16 یونی 2007 تا اول فوریه 2008 را به شما ارائه میدهد.(1)

 
آمار بازدید سایت
 
کشورهای بازدید کننده
 
بالاترین مطالب بازدید شده
 
 
 
 
 
 
 
 

 
04.02.2008 - سایت انتگراسیون


همانگونه که تا کنون در نوشته های مختلف اعلام کرده ایم،  هدف اولیه ما از ایجاد این سایت، اطلاع رسانی به ایرانیان پناهجو، پناهنده و مهاجر ساکن آلمان، با هدف تسهیل انتگراسیون آنها در کشور جدید ( آلمان)  میباشد. آنزمان که ما این تلاش را آغاز کردیم، برخلاف امروز، "انتگراسیون" هنوز واژه همگانی شده ای نبود.  در آنزمان با درک شرایط و ضرورتی که پیش روی خارجیان، مهاجرین، پناهندگان و پناهجویان در آلمان وجود دارد و نیز با پیش بینی سمت و سوئی که مباحث مرتبط با این گروه، جامعه آلمان را در آینده به خود مشغول خواهد کرد، به این نتیجه رسیده بودیم که" انتگراسیون" موضوعی بسیار اساسی در روند مسائل اجتماعی جامعه آلمان با خارجیان خواهد بود.

ما برخلاف دیدگاه های رسمی دولتی در آلمان که در زمینه انتگراسیون بیشترین تأکید را بر روی یادگیری زبان آلمانی قرار میدهند و نیز برخلاف آندسته از سیاستگذاران حاکم که از انتگراسیون سخن گفته، اما در واقع منظور و خواستشان" آسیمیلاتسیون" (
Assimilation = تحلیل رفتن در فرهنگ جدید -در نتیجه ی از خود بیگانگی و از دست دادن هویت خویش) میباشد، تاکید کردیم که اطلاع رسانی به زبان مادری نه تنها به انتگراسیون ضرری نمیرساند، بلکه بسیار هم لازم میباشد.

همچنین ما مایل بودیم با درج و انتشار مطالبی که بر زمینه های فرار و مهاجرت و نقض حقوق بشر در ایران انگشت میگذارند، این پیام را برسانیم که تبعیدیان، فراریان، پناهجویان و مهاجرین  پیوسته در ذهن و روح و قلب خود با دلایل و عواملی که خروج آنها از کشورشان را موجب گشته درگیر هستند. ارتباط با کشوری که از آنجا آمده ایم، رابطه ای عاطفی و احساسی است و  نمی توان در پناه  امن و آرام  غرب نشست و بی تفاوت نسبت به آنچه در ایران میگذرد روز و شب را گذراند. برای آندسته که فعال حقوق بشری یا سیاسی میباشند، انتگراسیون و زندگی موفق در جامعه و کشور جدید میتواند زمینه ساز فعالیتهای گسترده تر برای تلاش در  جهت تحقق آزادی و دمکراسی در ایران و افشاء ماهیت جنایتکار رژیم جمهوری اسلامی باشد.

ما معتقدیم که ایرانیان فراری از جمهوری اسلامی،  قربانیان نقض حقوق بشر و قربانیان شرایط غیر قابل تحمل و تحقیر آمیزی هستند که رژیم ایران ایجاد کرده است. فراریان از جهنم جمهوری اسلامی افرادی هستند که یا نخواسته و یا نتوانسته اند که با ماندن در ایران به خواست رژیم حاکم، برای زندگی مطابق معیارهای ایدئولوژیک این رژیم تن در دهند و بناچار ایران را ترک کرده اند. سایت انتگراسیون امیدوار است با اطلاع رسانی خود به این دسته از ایرانیان کمک کند تا بتوانند سریعتر در آلمان از شرایط زندگی انسانی تری که شایسته آن میباشند برخوردار گردند. سایت انتگراسیون در سه سال گذشته با تلاش داوطلبانه همکارانش در حالی اهداف فوق را دنبال کرده که همه این افراد، خود در این مدت با انواع مختلف مشکلات مالی و خانوادگی یا سلامتی جسمی درگیر بود ه اند.

افزایش آمار بازید سایت در سه سال گذشته، دریافت ایمیل های مختلف از ایران و آلمان، تماس های تلفنی انجام شده با برخی همکاران سایت و نیز اظهار نظر های شخصی و حضوری در چند سال گذشته از سوی بازدیدکنندگان سایت، پشتگرمی ما در ادامه کارمان بوده است. همچنین انعکاس مطالب سایت در سایتها و وبلاگ های متعدد، پیام ما را به طور گستره تری در دیگر کشورها منتشر نموده است. ما امیدواریم تلاش ما برای ارائه یک کار تخصصی اطلاع رسانی مبتنی بر دیدگاه های انسانی- حقوق بشری، با سمت گیری سیاسی ای که خواهان حاکمیت مردمی در ایران بوده و بر برکناری رژیم جمهوری اسلامی تاکید دارد، به عنوان یک تجربه مثبت مورد استفاده دیگر ایرانیان در سایر نقاط جهان نیز قرار بگیرد.

در آغاز چهارمین سال آغاز بکار سایت انتگراسیون از همه آنانی که ما را کمک و یاری رسانده قدردانی میکنیم. از دوستانی که مطلب در اختیار ما قرار داده و یا برای ما مطلب ارسال کرده اند، آنان که در ترجمه یا تایپ مطالب یاری رسانده اند، آنان که ایده داده، انتقادی را مطرح کرده یا با دادن نظر خود، ما را در ارزیابی کارمان یاری رسانده اند و ...  از همه این دوستان و حمایتهایتان سپاسگزاریم.

بطور خاص لازم است به تلاش های مدیر فنی سایت اشاره شود که با وقتگذاری و ابتکارهای فنی اش، ادامه کار سایت را در این سالها با کمترین هزینه ممکن میسر نمود.

خوشحال میشویم اگر شما نیز نظراتتان را در مورد سایت انتگراسیون با ما در میان بگذارید.



............................................................................
1- برنامه جدید آماری سایت از 16 ژوئن 2007 بکار گرفته شده است.
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024