- سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
جنگ علی خامنه‌ای، جنگ مردم ایران نیست چاپ ارسال به دوست
26 فروردين 1403

حنیف حیدرنژاد- خبرگزاری ایسنا در ساعت پایانی شنبه شب ۲۵ فرورین ۱۴۰۳/ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ به نقل از اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از «حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل]» خبر داد. هنوز ابعاد و گستردگی خسارت‌های انسانی و تخریب‌های احتمالی آن مشخص نیست. این جنگ نه خواست مردم ایران، بلکه انتخاب علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران است و البته باید پاسخ‌اش را دریافت کنند. خامنه‌ای تلاش خواهد کرد تا جنگ خود را جنگ مردم ایران و مردم مسلمان کشورهای مختلف جا بزند. ترفندی که البته شانسی برای موفقیت ندارد. علی خامنه‌ای امروز منزوی‌تر از هر زمانی مورد تنفر اکثریت بزرگ مردم ایران است.

حمله سپاه به اسرائیل می‌تواند زمینه‌ساز حمله‌های نظامی‌ محدود یا حتی گسترده از سوی اسرائیل و متحدین‌اش شود. مراکز سپاه و فرماندهی نظامی، مراکز پدافند هوائی و ارتباطاتی یا زاغه‌ها، انبارها و مراکز ساخت و نگهداری موشک و پهپاد و یا تاسیسات هسته‌ای می‌توانند اهداف مشروع قلمداد شده و مورد هدف حمله قرار گیرند. چه اسرائیل یا هر کشور متحد آن در صورت حمله به اهدافی در خاک ایران، باید به دقت از مورد حمله قرار دادن اهداف غیرنظامی‌ یا تخریب زیرساخت‌های شهری خودداری کنند.

هنوز معلوم نیست گستردگی و مدتِ ادامه جنگی که خامنه‌ای آن را آغاز کرده است، چه خواهد بود. بدون شک تضعیف نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای اطلاعاتی- امنیتی در طی این درگیری‌ها می‌تواند فرصتی برای مردم ایران باشد تا توازن قوای بین خود و رژیم سرکوبگر حاکم را تغییر دهند. از این رو اسرائیل و دولت‌های متحدش باید به خوبی بین حکومت جمهوری اسلامی با همه نهادها و نیروهایش با مردم ایران تفاوت قائل شده و از هر نوع اقدامی‌که بخواهد به مردم آسیب برساند خودداری کنند.

حکومت اسلامی حاکم بر ایران نه تنها دشمن مردم ایران، بلکه تهدید بزرگی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است. این حکومت در کارنامه ۴۵ ساله‌اش نشان داده که دشمن بشریت و همه ارزش‌های دمکراتیک و آزاد است. جامعه بشری دارد با تاخیر بسیار به این واقعیت اعتراف می‌کند. این حکومت پدرخوانده گروه‌های ریز و درشت تروریست- اسلامی است که منطقه و جهان را ناامن کرده‌اند. اسرائیل و همه کشورهای عرب منطقه که از سوی گروه‌های تروریستی مختلف در معرض خطر قرار دارند تنها زمانی می‌توانند به امنیت و آرامش پایدار دست یابند که «سر مار» یعنی علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشانه بروند.

عکس و پردازش: کیهان لندن

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024