- يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
فیلم مستند: "بچه های قرارگاه اشرف" در فستیوال فیلم گوتنبرگ سوئد چاپ ارسال به دوست
19 دي 1402
ممکن است تصویر ‏‏‏۳‏ نفر‏ و ‏نوشتار‏‏ باشد
فستیوال فیلم گوتنبرگ (یوتبوری) در۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ شاهد بر روی اکران آمدن فیلم مستندی خواهد بود که موضوع آن در باره کودک سربازان سابق سازمان مجاهدین و کودکانی می باشد که این سازمان آنها را از خانواده شان جدا و به کشورهای دیگر از جمله به سوئد فرستاد. در وبسایت فستیوال فیلم گوتنبرگ در معرفی این فیلم آمده است:
"در کودکی آنها را از والدین خود گرفتند و به سوئد فرستادند تا روزی به عنوان رزمنده برگردند و رژیم کنونی ایران را سرنگون کنند.
پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران، سازمان مبارز مجاهدین خلق، کشور را ترک کرد، با صدام حسین متحد و در عراق مستقر شد. در اینجا بر اساس عقاید جمع گرایانه، قرارگاه بزرگی به نام کمپ اشرف ساختند. این سازمان بیش از پیش به رهبران خود وابسته شد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفته شد که صدها کودک در قرارگاه توسط هواداران خارج از کشور بزرگ شوند. امیر، پروین، حنیف و عاطفه، برخی از کودکانی هستند که در نهایت به سوئد فرستاده شدند و در مستند بسیار جذاب سارا معین همراه با مطالب آرشیوی غنی، از تجربیات خود می گویند. آنها همچنین در تلاش هستند تا از طریق سازمان با والدین خود که اکنون در آلبانی هستند ارتباط برقرار کنند."
آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024