- پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
عدالت درمانگر؛ گردهمائی سالیانه کشوری مراکز رواندرمانی مخصوص پناهجویان در آلمان چاپ ارسال به دوست
05 ارديبهشت 1402

حنیف حیدرنژاد- گردهمائی سالیانه کشوری مراکز رواندرمانی مخصوص پناهجویان مربوط به آسیب دیده گان روحی و جان به در بردگان از زندان و شکنجه در آلمان از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ماه مه ۲۰۲۳ در شهر بوخوم آلمان برگزار می شود.
در ایالت های مختلف آلمان بیش از ۵۰ مرکز رواندرمانی مخصوص پناهجویان برای آسیب دیده گان روحی قرار دارد که برخی از آنها همچنین در زمینه جان به در بردگان از زندان و شکنجه نیز تخصص دارند. سازماندهی و برگزاری گردهمائی امسال به عهده آشنائی با انجمن "یاری های پزشکی به پناهجویان" در شهر بوخوم آلمان می باشد.
در سال ۲۰۲۰ این مراکز ۱۹.۳۵۲ نفر از خدمات این مراکز در زمینه مشاوره در امور پناهندگی، مشاوره روانشناسی و رواندرمانی استفاده کرده اند. در همین سال نزدیک ۱۰.۰۰۰ درخواست از سوی این مراکز پذیرفته نشد. این موضوع نشان دهنده نیاز بالای پناهجویان برای بهره مندی از این خدمات می باشد که به دلیل کمبود بودجه و نبود نیروی تخصصی لازم امکان پذیرش مراجعین بیشتر نبوده است.
در همین سال نزدیک ۱۰.۰۰۰ درخواست از سوی این مراکز پذیرفته نشد. این موضوع نشان دهنده نیاز بالای پناهجویان برای بهره مندی از این خدمات می باشد، ولی به دلیل کمبود بودجه و نبود نیروی تخصصی لازم، امکان پذیرش همه مراجعین وجود ندارد.
پژوهش های انجام شده نشان می دهد که ۳۰% پناهجویان در آلمان آسیب دیده روحی و جان به در برده از خشونت و زندان و شکنجه می باشند. اما مراکز رواندرمانی مخصوص پناهجویان در آلمان در سال ۲۰۲۰ تنها ظرفیت پذیرش ۴.۶% از این آسیب دیده گان را داشته اند.
گردهمائی سالیانه کشوری مراکز رواندرمانی مخصوص پناهجویان که قرار است از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ماه مه در سال ۲۰۲۳ در شهر بوخوم آلمان برگزار شود موضوعات زیر را در برنامه خود قرار داده است:
- چگونگی حمایت تخصصی در جریان مراحل رسیدگی به پرونده پناهندگی پناهجویانی که قربانی خشونت بوده اند از طریق مستند سازی آثار خشونت 
-  موانع حقوقی در راه پیگیری حقوقی مظنونین و مجرمین در زمینه جنایت بر علیه بشریت و اقداماتی که این مراکز می توانند انجام دهند
- برگزاری پنال های مختلف برای بررسی دیدگاه های مختلف در زمینه مشاوره و تراپی و درمان آسیب دیدگان
از همه افرادی که بطور تخصصی در این زمینه کار می کنند برای شرکت در گردهمائی سالیانه این مراکز دعوت می شود.

منبع و آدرس مراکز مختلف درمانی 

مطلب مرتبط

آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024