- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
وزارت خارجه آلمان از شهروندان این کشور خواست خاک ایران را ترک کنند چاپ ارسال به دوست
12 آبان 1401

حنیف حیدرنژاد- خبرگزاری رویترز در خبری که ظهر روز پنجشنبه سوم نوامبر/ 12 آبان منتشر کرد، به نقل از اطلاعیه وزارت خارجه آلمان نوشت که این وزارتخانه از اتباع آلمان و نیز افراد دوتابعیتی درخواست کرده ایران را ترک کنند.
در خبر منتشر شده از سوی رویترز آمده است:
"دولت فدرال از شهروندان آلمانی خواسته است تا با توجه به سرکوب خشونت آمیز اعتراضات، کشور را ترک کنند. برای اتباع آلمانی خطر جدی دستگیری خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس های طولانی مدت وجود دارد."
در این بیانیه همچنین آمده است: «بیش از همه، اتباع دوتابعیتی که علاوه بر تابعیت آلمانی تابعیت ایرانی نیز دارند، در معرض خطر هستند. در گذشته اخیر تعداد زیادی دستگیری خودسرانه اتباع خارجی صورت گرفته است. هرکسی که هنوز در کشور است باید بسیار محتاطانه رفتار کند، باید از تظاهرات و ازدحام مردم در مقیاس وسیع اجتناب شود. خدمات ارتباطی تا حد زیادی محدود شده است و انتظار می رود این امر ادامه یابد."
رویترز به به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان در گفتگو با این خبرگزاری می نویسد: "درخواست خروج امروز برای در نظر گرفتن تغییر وضعیت امنیتی و حفاظت از اتباع آلمانی که هنوز در کشور هستند ضروری است. وی افزود: اقدام فزاینده و خشونت آمیز نیروهای امنیتی ایران مستلزم این اقدام است. کار و اشغال سفارت آلمان در تهران تحت تأثیر قرار نمی گیرد، آنها به کار خود در کشور ادامه می دهند."

***
خامنه ای در سخنرانی روز گذشته خودش مرم معترض در خیابان ها را "فریب خوردگانی" خواند که از سوی "دشمن" و کشورهای غربی "تحریک" می شوند. چنین سخنانی می تواند زمینه ای شود تا نیروهای امنینی- اطلاعاتی حکومت به بازداشت شهروندان کشورهای غربی یا افراد دو تابعیتی اقدام کنند.
از سوی دیگر روز چهارشنبه 11 آبان، شورای امنیت سازمان ملل در یک نشست غیر رسمی محکومیت نقض حقوق بشر، بویژه سرکوب زنان در ایران را مورد بررسی قرار داد. سه موضوع مشخص در این جلسه بررسی شد: کشته شدن مهسا امینی و سرکوب سیستماتیک زنان و آپارتاید جنسی حاکم در ایران، اقدام برای اخراج حکومت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد و بررسی یک ساز و کار بین المللی با تشکیل یک کمیته مستقل حقیقت یاب زیر نظر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای مستند کردن موارد نقض حقوق بشر از زمان کشته شدن مهسا امینی و به محاکمه کشاندن آمرین و عاملین آن.
این امکان نیز وجود دارد که در پایان اجلاس وزرای کشورهای گروه هفت که اینک در آلمان برگزار می شود تصمیمات شدیدتری بر علیه رژیم ایران اعلام شود. این اجلاس روز جمعه پنجم نوامبر به کار خود خاتمه می دهد.
بدین ترتیب حلقه فشار جامعه جهانی بر گِرد حکومت ایران تنگ تر و تنگ تر می شودو در چنین شرایطی این حکومت می تواند با گروگانگیری شهروندان غربی یا افراد دو تابعیتی از آنها به عنوان گروکان برای خنثی کردن فشار این کشورها استفاده کند.
دولت آلمان با شناختی که از حکومت ایران در گروگانگیری شهروندان غربی و افراد دو تابعیتی دارد اقدامی پیشگیرانه را به جریان انداخته تا دست حکومت ایران را ببندد.











 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024