- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
شادباش پیروزی مرحله ای جنبش دادخواهی و تشکر و قدردانی از دادخواهان چاپ ارسال به دوست
15 ارديبهشت 1401

حنیف حیدرنژاد- روز چهارشنبه 4 ماه مه 2022 آخرین جلسه دادگاه حمید نوری تشکیل شد. رئیس دادگاه اعلام کرد که دادگاه حکم خود را 14 ماه ژوئن اعلام خواهد کرد. 
دستگیری، بازداشت 21 ماهه، تشکیل پرونده و برگزاری یک دادگاه بین المللی بر علیه حمید نوری به عنوان یکی از عاملین کشتار 67 تا همینجا یک موفقیت بزرگ و یک پیروزی تاریخی برای مردم ایران و جنبش دادخواهی است.
این پیروزی قبل از هر کسی مدیون ایرج مصداقی می باشد که با هوشیاری و احساس مسئولیت و با ابتکار عمل و البته با تحمل سختی و فشارهای بسیار توانست آن را محقق کند. حمید اشتری و مختار شلالوند به عنوان شاکی و شاهد در کنار ایرج مصداقی نیز نقشی تعیین کننده داشتند. نیما سروستانی، فیلمساز نیز در مستند سازی این واقعه تاریخی تلاش در خور ستایشی داشت.
همه زندانیان سابق و جان به دربردگان از کشتار 67 که به عنوان شاهد و شاکی در جلسه دادگاه حاضر شدند، درد و فشار سنگینی تحمل کردند. دردها و خاطرات خونین و سختی که داشتند دوباره زنده و کابوس و بی خوابی های ممتد و ناآرامی های قلبی شان دوباره تشدید شد. آنها شایسته احترام هستند.
تلاش های خانواده های اعدام شدگان که به عنوان شاکی و شاهد در دادگاه حاضر شده یا در حمایت از دادگاه به هر شکلی تلاش کردند نیز شایسته قدردانی است.
و سرانجام باید به مادران خاوران، اشاره کرد که نه در دو و نیم سال گذشته که در 34 سال گذشته فریاد دادخواهی شان بلند بود. 
همه افراد خانواده اعدام شدگانِ حکومت اسلامی از روز اول تا امروز که صدای دادخواهی را بلند  و بلند تر کرده و نگذاشتند یاد عزیزانشان و جنایت هائی که به وقوع پیوسته فراموش شود، همه و همه در این موفقیت و پیروزی بزرگ شریک هستند.
همه آنانی که در فعالیت های حقوق بشری و تحقیق و مستند سازی جنایت های حکومت اسلامی، بویژه کشتار 67 تلاش کردند و آنانی که در حدِ توان خود در شبکه های اجتماعی و در فعالیت های رسانه ای، این صداها را بازتاب دادند نیز شایسته قدردانی هستند.
تجربه حمید نوری نشان می دهد که جنبش دادخواهی مردم ایران علیرغم ضعف و کمبودهایش می تواند با پافشاری بر حقیقت یابی و عدالت و با کنار زدن اختلافات و پراکندگی ها، موفقیت های بیشتری را نیز محقق کند.
به امید یک حکم عادلانه برای حمید نوری.









آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024