- سه شنبه 28 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
چرا سازمان مجاهدین دنبال آن است تا دادگاه حمید نوری را به هر قیمتی که شده بهم بزند؟ چاپ ارسال به دوست
31 مرداد 1400
حنیف حیدرنژاد- روز یکشنبه 22 آگوست، بهرام مودت، عضو "شورای ملی مقاومت"وابسته به سازمان مجاهدین خلق در صفحه  فیسبوک خودش یک  ویدئو را منتشر کرد. در این ویدئو چند نفر از هوادارن سازمان مجاهدین در سالن ترمینال یک فرودگاه منتظر پرواز به طرف استکهلم سوئد هستند. یکی از آنها می گوید: "با جمع کثیری از بچه ها داریم به سمت استکهلم پرواز می کنیم ...  به جنگ شرایطی میریم که رژیم پیش آورده و ما اون رو توی مخمصه انداختیم. اونجا دو تا درگیری فکر می کنم داشته باشیم، یکی در خود دادگاه که حمید نوری رو  به صلابه بکشیم و یکی هم بیرون از دادگاه که مصداقی و مزدورهای دیگه رژیم که توی این دستگاه هستند رو به صلابه بکشیم."
سازمان مجاهدین چندین سال است به دلیل انتقادها و مخالفت های علنی ایرج مصداقی و بسیاری دیگر از جداشدگان از این سازمان، آنها را "مزدور" وزارت اطلاعات می خواند و بجای پاسخ دادن به پرسش ها  و انتقادهای آنها، با اتهام زنی  و ترور شخصیت، در تلاش است آنها را مرعوب کند.
از زمان دستگیری حمید نوری در نوامبر 2019 که به ابتکار ایرج مصداقی انجام شد، سازمان مجاهدین حمله های خود به ایرج مصداقی را به نحو هیستریکی افزایش داده است. سازمان مجاهدین دستگیری حمید نوری، یک عامل شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 1367 را "نقشه وزرات اطلاعات" می خواند و مدعی است که این وزارتخانه اجرای آن را به عهده ایرج مصداقی سپرده است. از این رو این سازمان خواستار محاکمه ایرج مصداقی در کنار حمید نوری می باشد. این سازمان هیچ مدرک و سندی در اثبات ادعایش ارائه نمی دهد.
پس از انتشار کیفرخواست دادستان استکهلم که در آن جزئیات مربوط به چگونگی دستگیری حمید نوری روشن شد،  و در حالی که سناریوی سازمان مجاهدین در مورد چگونگی دستگیری حمید نوری، بر علیه ایرج مصداقی نقش بر آب شده است، این سازمان در یک کین توزی شخصی بر علیه ایرج مصداقی، همچنان بر علیه او تبلیغات سرسام آوری را سازماندهی می کند.
روز دوشنبه 23 آگوست قرار است ایرج مصداقی در مقابل دادگاه استکهلم به عنوان شاهد حاضر و به سوالاتی که از او می شود پاسخ دهد. سازمان مجاهدین با بسیج نیرو از کشورهای مختلف  قصد دارد تا در این روز و آنچنان که یک هوادار این سازمان در فایل ویدئوئی گفت: ایرج مصداقی و دیگر مخالفین این سازمان را "به صلابه بکشند."
در حالی که دادگاه محاکمه نوری فرصتی برای تقویت جنبش دادخواهی و شناساندن هرچه بیشتر آن در سطح جهانی است، در حالی که این دادگاه می تواند فرصتی برای حقیقت یابی باشد، در حالیکه این دادگاه می تواند مرهمی هر چند کوچک بر زخم مادران و خانواده اعدام شدگان باشد، در حالیکه این دادگاه می تواند به مبارزه مردم ایران در داخل کشور کمک کرده و روحیه مردم را تقویت کند، در حالی که این دادگاه می تواند هشداری به آمرین وعاملین کشتار مردم باشد که با مرور زمان نیز نمی توانند از عدالت بگریزند و چه بسا این دادگاه آنها را در حمایت بیشتر از رژیم دچار تردید کند و بالاخره در حالی که این دادگاه شاید بتواند زمینه ی حقوقی لازم برای تحت تعقیب قراردادن رهبران حکومت اسلامی، از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این نطام را فراهم کند، در چنین شرایطی؛ سازمان مجاهدین بجای همراهی با جنبش دادخواهی مردم ایران، در مقابل آن ایستاده و تلاش دارد تا این دادگاه را به صحنه تصفیه حساب شخصی با ایرج مصداقی تبدیل کند.
سازمان مجاهدین با سیاست و رفتارهای 21 ماه گذشته خود در قبال دادگاه حمید نوری واضح و آشکار نشان داده که به هیچ وجه درد و رنج مردم ایران و مسئله دادخواهی برایش مهم نیست. این سازمان و کارها و رفتارهای تهوع آورش مایه شرم است. مهمتر اینکه: سیاست های این سازمان در 42 سال گذشته یکی از دلایل اصلی ادامه عمر حکومت اسلامی در ایران بوده است.
این سازمان باید بجای نمک ریختن بر درد و رنج مردم ایران، این مردم را به حال خود راحت بگذارد.

دلیل اصلی سازمان مجاهدین برای بهم زدن دادگاه حمید نوری
در جریان دادگاه حمید نوری، نقش سازمان مجاهدین در جریان حمله فروغ جاویدان در سال 1367 و کمک های حکومت صدام حسین به این سازمان نیز مورد بررسی قرار می گیرد. سازمان مجاهدین از شفافیت وحشت داشته و از آن گریزان است. این سازمان نگران است که مباحث و اسنادی که در این دادگاه بررسی می شود، هر چه بیشتر وابستگی این سازمان به صدام حسین را برملا کند. همچنین کارشناسانی دعوت شده تا در مورد این سازمان و تاریخچه و ساختار ایدئولوژیک و رهبری آن توضیح دهند. توضیحات این کارشناسان مسلما می تواند ساختار سِکت گونه و غیر دمکراتیک این تشکیلات را هر چه بیشترعیان سازد. سازمان مجاهدین در وحشت از همه اینها و از آنجا که نمی تواند مانع از این ادامه دادگاه شود، تلاش می کند تا با حمله به ایرج مصداقی، شرایطی برای بهم زدن یا توقف دادگاه فراهم سازد. 
همچنین در جریان این دادگاه روشن خواهد شد، اگرچه اکثر زندانیان سیاسی که اعدام شده اند، هوادار سازمان مجاهدین بوده اند، اما به دلیل رویگردانی مردم و بخش عمده ای از خانواده همان اعدام شدگان و نیز جدائی هزاران نفر از این سازمان در طی چهار دهه گذشته، این سازمان به دلیل سیاست های غلطش، امروز در ایران هیچ پایگاه مردمی ندارد. سازمان مجاهدین خلق، یک سازمان بسته مذهبی و ایدئولوژیک است که بر ضد منافع ملی ایران عمل می کند. هزینه سیاست های خونبار این سازمان را ده ها هزار نفر با  تحمل درد، رنج، شکنجه، زندان و اعدام و نیز با تحمل آوارگی و از هم پاشیده شدن خانواده پرداخته اند. رویگردانی اعضا سابق این سازمان در چهار دهه گذشته، گواه بزرگی است که چه بسا بسیاری از آنان که به دلیل وفاداری به سازمان مجاهدین جانشان را از دست دادند، اگر مانده بودند، آنها نیز امروز به این سازمان پشت می کردند.
***
می توان با ایرج مصداقی موافق یا مخالف بود. می توان به برخی ویژگی های رفتاری- شخصیتی او انتقاد داشت. اینها اما، نباید دلیلی برای انکار واقعیت نقش او در دستگیری حمید نوری و نقش او در سه دهه گذشته در شناساندن عمق جنایت های رژیم اسلامی حاکم بر ایران در زندان ها باشد. دفاع از ایرج مصداقی و حمایت از او، دفاع از دستاوردهای اوست. نباید اجازه داد که جنبش دادخواهی و دستاورد بزرگ آن، توسط سازمان مجاهدین خلق به بازی گرفته شود. سازمان مجاهدین با این اقداماتش، عملا به نظام اسلامی ایران کمک می کند. برای این سازمان مهم آن است تا به قیمت بهم زدن دادگاه هم که شده، حقیقت یابی و دادخواهی را متوقف کند.
لینک ویدئو یکی از هوادارن سازمان مجاهدین که در آن از درگیری در دادگاه استکهلم و از قصد به "صلابه کشیدن" ایرج مصداقی و مخالفین این سازمان حرف می زند.


فیسبوک بهرام مودت؛ فیلم را حذف کرده است. چرا؟










آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024