- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
سازمان مجاهدین، ایرج مصداقی و دادگاه حمید نوری چاپ ارسال به دوست
19 خرداد 1400

سازمان مجاهدین خلق در روز 17 خرداد 1400 / 7 ژوئن 2021 بطور همزمان در سایت های اینترنتی و رسانه های اجتماعی متعدد وابسته به خود اقدام به انتشار یک "کتاب" در فُرمات پی دی اف کرده است. این کتاب با عنوان "گواهی‌ها و اسناد در باره یک مزدور نفوذی ایرج مصداقی" در 322 صفحه، تلاش دارد تا ایرج مصداقی یک زندانی سیاسی سابق را "مزدور نفوذی وزارت اطلاعات" در این تشکیلات معرفی کند. سازمان مجاهدین با باور به این اندیشه که دروغ هرچه بزرگتر (کتاب 322 صفحه ای)، باور کردن آن برای مردم راحت تر خواهد بود، در چنبره ای از باز تکرار ملالت بار و کِسل کننده اتهام زنی های بی پایه و اساس گرفتار شده است. مسعود رجوی، رهبر این سازمان بجای پاسخ به پرسش مخالفین، همان روش جمهوری اسلامی را دنبال می کند: اتهام زنی، ترور شخصیت و حذف مخالفین برای فرار از پاسخگوئی.
آنچه که این بار به عنوان "کتاب" معرفی شده است، گرد آوری مجموعه اطلاعیه ها، مقالات و نوشته هائی است که در چند سال گذشته از سوی این سازمان بر علیه ایرج مصداقی منتشر شده بود. یک سرهم بندی کاملا عجولانه با صفحاتِ سفیدِ بسیار در بین مطالب. کتابی با تاریخ انتشار اسفند 1399 که در خردادد 1400علنی می شود! اما این اقدام عجولانه چه هدفی را دنبال می کند؟
بی اعتبار کردن ایرج مصداقی، با هدف یاری رسانی به جمهوری اسلامی
به نظر می رسد که هدف سازمان مجاهدین این است که این "اسناد و مدارک" را به دست وکیل حمید نوری و دادستان پرونده حمید نوری برساند تا از این طریق، شاکی پرونده، یعنی ایرج مصداقی را بی اعتبار کند. به این امید که با حذف ایرج مصداقی، بتواند خود را سکاندار این پرونده جا زده یا اگر هم نشد، حداقل از تشکیل دادگاه جلوگیری کند. لطفا به دو نمونه زیر توجه کنید:
سازمان مجاهدین پیشتر در اطلاعیه ای به نام شورای ملی مقاومت با عنوان "ماجرای دژخیم بازداشت شده در سوئد، جنگ گرگها و «شو» اطلاعات آخوندها برای سفیدسازی برگ های سوخته" با هدف قرار دادن ایرج مصداقی تلاش کرده بود او را "مزدور" وزارت اطلاعات رژیم معرفی کرده و دستگیری حمید نوری را اقدامی برنامه ریزی شده از سوی وزارت اطلاعات عنوان کرده که هدف اصلی اش آن است تا از آن طریق ایرج مصداقی به عنوان یک فرد ضد رژیمی برجسته شده و اهمیت سازمان مجاهدین بود به حاشیه رانده شود. این اطلاعیه با اشاره به ایرج مصداقی خواستار "خلع ید از ایادی رژیم در پرونده حمید نوری" می شود. اطلاعیه را می توان در صفحه 23 همین "کتاب" مشاهده کرد.
همچنین سازمان مجاهدین در اطلاعیه دیگری با امضای "کمیسیون قضائی شورای ملی مقاومتِ" و با عنوان "دادگاه یک دژخیم و مأموریت یک مزدور نفوذی برای مصادره جنبش دادخواهی به سود جلادان علیه جایگزین دموکراتیک(شماره۱)" می نویسد: "مجموعه تحقیقی حاضر که توسط همکاران این کمیسیون و گروهی از زندانیان آزاد شده گردآوری و تدوین شده است، در باره یکی از مزدوران نفوذی در حکومت آخوندی در زیر دست جلاد اوین لاجوردی به نام ایرج مصداقی است. در آستانه دادگاه دژخیم حمید نوری قسمت‌هایی از این مجموعه توسط زندانی سیاسی رضا شمیرانی (۱۳۶۰-۱۳۷۱) که خود در تدوین آن شرکت داشته برای مقامات سوئدی ارسال شده است."
شرم آور و ننگین
آیا واقعا شرم آور نیست؟ آیا شرم آور نیست در حالی که مردم ایران در آستانه نمایش "انتخابات" ریاست جمهوری نظام، عزم جزم کرده اند تا به این حکومت جنایتکار یک "نه" بزرگ بگویند، سازمان مجاهدین هزینه و انرژی سرسام آوری را صرف آن می کند تا با پرونده سازی، "مقامات سوئدی" را نسبت به ایرج مصداقی بدبین کند؟ مجاهدین با تولید و ساختن مدارک بی پایه و اساس برای بی اعتبار کردن ایرج مصداقی و با رساندن آن به دست وکیل حمید نوری، عملا به جمهوری اسلامی یاری می رسانند تا از تشکیل و برگزاری دادگاه حمید نوری جلوگیری شود. مسعود رجوی، رهبر مجاهدین براین باور است که اگر ایرج مصداقی بی اعتبار شود، وکیلِ حمید نوری می تواند بر اساس "اسناد و مدارکی" که مجاهدین در اختیارش گذاشته اند، اساس دستگیری و تشکیل پرونده را به چالش کشانده و چه بسا از این طریق، تشکیل یا ادامه دادگاه متوقف شود.
به باور من سازمان مجاهدین با این اقدامات خود مایه ننگ سازمان های سیاسی ایرانی است. زیرا نشان می دهد که اهداف تشکیلاتی این جریان برای تصفیه حساب کردن با دیگران، از جمله با ایرج مصداقی، بالاتر از ارزش و اهمیت دادخواهی خون هزاران هزار انسانی است که در زندان های جمهوری اسلامی کشته شدند. "مبارزه" با جمهوری اسلامی از سوی سازمان مجاهدین فقط یک ادعاست، زیرا در زمانی که می شود با تمرکز بر روی محاکمه حمید نوری بیشترین ضربه را به جمهوری اسلامی وارد آورد، بر تصفیه حساب با فردی تمرکز کرده است که مسبب دستگیری حمید نوری بوده است.
ترکیدن ادعای پُرطمطراق "مبارزه"
به دلیل فعالیت های تبلیغاتی که سازمان مجاهدین در مورد قدرتمند بودن و نفوذ در نهادهای جمهوری اسلامی دارد، پس از اعلام دستگیری حمید نوری، این انتظار وجود داشت تا مسئول دستگیری حمید نوری، سازمان مجاهدین اعلام شود. اما مشخص شد که زمینه سازی دستگیری حمید نوری، نه توسط یک تشکیلات عریض و طویل و پُرمدعا، بلکه توسط ایرج مصداقی انجام شده که در تامین همه تدارکات حقوقی مرتبط با آن نیز جمع کوچکی از فعالین ایرانی وغیر ایرانی او را کمک کرده اند. این واقعیت نشان دهنده آن است که سازمان مجاهدین تا کجا علیرغم ادعاهای پُرطمطراقِ "مبارزه" با جمهوری اسلامی، خواب بوده و در لاک خود فرو رفته است. دستگیری حمید نوری بدون دخالت سازمان مجاهدین، نشان دهنده پوچ بودن ادعاهای این سازمان می باشد.
دستگیری حمید نوری انحصار طلبی سازمان مجاهدین و ادعای اینکه در مبارزه بر علیه رژیم ایران، این سازمان "مبارز شماره یک" است را نقش بر باد داده و در چشم ایرانیان و نیروهای خارجی که با این تشکیلات ارتباط دارند ناتوانی این تشکیلات را به خوبی نشان داده و بادکنکِ تبلیغاتی آن را ترکاند. از این روست که این سازمان بجای همراهی با دادخواهی مردم ایران در محاکمه حمید نوری، به کینه توزی برعلیه ایرج مصداقی مبادرت می کند تا بی عملی، ناتوانی و تو خالی بودن خودش را پرده پوشی کند.


مطالب مرتبط














 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024