- چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
هشدار وزارت خارجه آلمان به ایرانیان دوتابعتی: از سفر غیر ضروری به ایران خودداری کنید! چاپ ارسال به دوست
16 اسفند 1399

حنیف حیدرنژاد- وزرات خارجه آلمان در صفحه رسمی سایت اینترنی خود به ایرانیان دو تابعیتی هشدار داد که از سفرغیر ضروری به ایران خودداری کنند. پیشتر، در نوامبر 2020 وزارت خارجه آلمان همین هشدار را داده بود

وزرات خارجه آلمان در مطلب به روز شده ای که در تاریخ 3 مارس در وبسایت این وزارتخانه انتشار داد، خطاب به ایرانیان دوتابعیتی تاکید کرده است: "در گذشته چندین بار پبیش آمده که ورود و خروج ایرانیان به ایران با مشکل همراه بوده و یا بعد از سفر به ایران بدون هیچگونه دلیل شناخته شده ای دستگیر و زندانی شده اند. آخرین مورد مربوط به اکتبر سال 2020 می باشد." (اشاره به دستگیری ناهید تقوی شهروند آلمانی- ایرانی)  

وزارت خارجه آلمان در هشدار خود یادآور می شود که: "اداره های دولتی حکوت ایران در برخورد با افراد داری دو تابعیت، فقط تابعیت ایرانی آنها را به رسمیت می شناسد و این باعث می شود تا اقدامات کنسولی نمایندگی آلمان در ایران بسیار محدود و یا اصلا ناممکن شده و سفارت آلمان در ایران نتواند حمایت لازم از این افراد به عمل بیاورد."

حکومت ایران با به گروگان گرفتن شهروندان ایرانی که تابعیت دیگری هم دارند، عملا این ایرانیان را برای باجگیری از دولت های غربی در چنگ خود نگه می دارد. با فشار دولت های غربی به حکومت ایران در ارتباط با برنامه هسته ای و موشکی اش و با درنظرداشت مذاکرات احتمالی در آینده بر سر این موضوع ها، این کاملا محتمل است که حکومت ایران اقدام به گرونگیری بیشتری از شهروندان ایرانی با تابعیت دوگانه کند. دولت آلمان با آگاهی از این سیاست حکومت ایران است که قبل از جدی تر شدن مذاکرات با این حکومت، به اقدام پیشگیرانه دست زده و این هشدار را انتشار داده است.

به گزارش روزنامه آلمانی دی ولت، در حال حاضر چهار دوتابعیتی ایرانی- آلمانی در ایران در زندان هستند که بجز ناهید تقوی، از مشخصات سه نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

سیاست گروگانگیری ایرانیان دو تابعیتی توسط حکومت ایران سابقه طولانی دارد. قوه قضائیه حکومت اسلامی از این سخن می گوید که در 40 سال گذشته، حدود 40 نفر ایرانی دوتابعیتی را دستگیر و مجازات کرده است.










 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024