- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
انجمن کمک رسانی به پناهجویان شهر بوخوم را نجات دهید! چاپ ارسال به دوست
26 شهريور 1399
بسیاری از ایرانیانی که مستقیم یا غیر مستقیم مرا می شناسند، اطلاع دارند که حدود 18 سال است در انجمن یاری رسانی به پناهجویان در شهر بوخوم به عنوان مشاور در امور پناهندگی و مشاور در امور روحی- اجتماعی کار می کنم. خدمات انجمن ما شامل مددکاری اجتماعی و مشاوره روانشناسی و رواندرمانی، بویژه در ارتباط با جان به دربردگان از زندان و شکنجه و آنهائی که به دلیل جنگ و خشونت خانگی و  تجاوز، آسیب روحی دیده اند، می باشد. خدمات ما رایگان است. برای تضمین هرچه بالاتر کیفیت تخصصی کار، هرجا لازم بوده مترجم استخدام کرده و هرگاه امکان پذیر بوده هزینه رفت و برگشت مراجعین خود را نیز به عهده گرفته ایم.
انجمن ما در سال 1997 تاسیس و از آن زمان ما از طریق کمک مالی و یا پروژه های مختلف هزینه خود را تامین می کنیم.
امسال، در سال 2020 با مشکل جدی مالی مواجه شده ایم. دلایل مهم:
- به دلیل کرونا ما مشاوره حضوری را به حداقل رساندیم، بجای آن باید با خرید وسایل تکنیکی برای همه همکاران، این امکان را ایجاد می کردیم تا بتوان از طریق دورکاری، به مراجعین خود پاسخ دهیم. تهیه این تجهیزات و راه اندازی آن هزینه زیادی تولید کرد. همچنین ما باید محل کار را بر اساس مقرارات مربوط به کرونا آماده کرده و لوازم بهداشتی لازم را هم خرید می کردیم.
- کمک های مالی دریافتی ما در سال 2020 به میزان زیاد پائین آمده است. یکی از منابع مهم ما، کمک های مالی از طریق برنامه های هنری بود. گروهای هنری زیادی هر ساله تمام یا بخشی از درآمد حاصل از برنامه های جمع آوری اعانه خود را  به انجمن ما هدیه می کردند.همچنین تعداد زیادی به صورت انفرادی به ما کمک مالی یک باره یا منظم می کردند. همه اینها یا قطع شده یا به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. وضعیت آنقدر جدی است که معلوم نیست ما بتوانیم به کار خود ادامه داده و شاید ناچار شویم از آغاز سال 2021 فعالیت خود را متوقف کنیم.
تعطیلی انجمن ما دسترسی سالیانه صدها پناهجو در آلمان به ما را غیر ممکن می سازد و آنها را از دسترسی به مشاوره در امور پناهندگی و اقامت، مشاوره روانشناسی و رواندرمانی از جمله به زبان مادری یا با کمک مترجم، محروم می سازد.
مشکل مالی انجمن ما بسیار جدی است. 
من به عنوان کسی که در تمام این سال ها با احساس مسئولیت عمیق، به جان به دربردگان از جهنم جمهوی اسلامی کمک کرده ام، از همه ایرانیانی که از کیفیت کار و فعالیت های انجمن ما مطلع بوده و به اهمیت و ارزش آن واقف هستند، درخواست میکنم: در حد توان خود به انجمن یاری رسانی به پناهجویان در شهر بوخوم کمک مالی کنید. این پیام را به دیگر دوستان خود که مایلند و می توانند کمک کنند نیز برسانید.
امروز این ما هستیم که به کمک شما نیاز داریم تا بتوانیم تلاش های انساندوستانه و تخصصی خود در یاری رسانی به پناهجویان را همچنان ادامه دهیم.

با احترام
حنیف حیدرنژاد (قهرمان)

*************************************************************************************
اطلاعات به زبان فارسی
ده سال مشاوره امور پناهندگی در مرکز امداد پزشکی به پناه جویان در شهر بوخوم













 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024