- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
اصرار بر اخراج دو پناهجوی زن ایرانی از آلمان؛ پوششی برای رساندن کمک به رژیم ایران؟ چاپ ارسال به دوست
08 فروردين 1399


حنیف حیدرنژاد- سایت اینترنتی تلویزیون کانال یک آلمان (ARD) در روز 27 مارس 2020 گزارش داد که دو زن جوان ایرانی پناهجو در فرودگاه فرانکفورت مدتی است که در انتظار اخراج به ایران هستند.

از آنجا که به دلیل بحران کُرونا، پروازهای معمولی از آلمان به مقصد ایران قطع می باشد، اینک از سوی مقامات وزرات کشور آلمان به گزینه دیگری فکر می شود: قرار است این دو زن با یک هواپیمای اجاره ای به ایران اخراج شوند. در این پرواز چند پلیس و کادر درمانی و مترجم نیز باید این دو زن را همراهی کنند. این گزارش مجموعه مبلغ اخراج این دو زن با یک هواپیمای اجاره ای و اختصاصی را بالاتر از 100 هزار یورو برآورد کرده و می پرسد: چرا باید چنین هزینه ای برای اخراج آنان پذیرفته شود؟ چه کسی قرار است این مبلغ را بپردازد؟ سوال دیگر آن است که اصلا اینهمه عجله برای چیست؟ تاکنون اخراچ پناهجویان از طریق هواپیماهای اجاره ای زمانی انجام شده است که تعداد زیادی پناهجو را بطور دسته جمعی سوار یک هواپیما کرده و اخراج نموده اند. اما تا حالا موردی نبوده است که بخاطر دو نفر، چنین کاری انجام شود.
گزارش، به نامه شدیدالحن وکیل این زنان پناهجو به دادگاه اشاره کرده که در آن نوشته است: "آیا قرار است از طریق همان هواپیمائی که قرار است این افراد با آن به ایران اخراج شوند، تجهزات پزشکی هم برای مبارزه با کُرونا برای[رژیم] ایران ارسال شود."
سازمان حقوق بشری مدافع پناهجویان ("پرو آزول- Pro Asyl") نیز که پرونده یکی از این زنان را در اختیار داشته و از او حمایت می کند، می پرسد: آیا در زمانی که آلمان با بحران کُرونا درگیر است، پرسنل پلیس و کادر درمانی و مترجم که قرار است این دو نفر را همراهی کنند، نمی توانند در جاهای دیگری که به وجود آنها بیشتر نیاز هست سازماندهی شوند؟

سازمان "پروز آزول" با اشاره به اینکه زیرساخت های درمانی و پزشکی در ایران برای مبارزه با کرُونا بسیار ضعیف است، به تخمین کارشناسان سازمان ملل اشاره کرده که می گویند میزان مبتلایان و کشته شدگان بر اثر کرُونا، می تواند حتی پنج برابر ارقام رسمی باشد. این سازمان حقوق بشری در اطلاعیه خود اضافه می کند که حتی برخی از کارشناسان ارزیابی می کنند که تا آخر ماه مه (اوایل خرداد)، تعداد کشته شدگان تا 3.5 میلیون نفر افزایش یابد. "پرو آزول" بر همین اساس نتیجه گیری می کند که اخراج این پناه جویان در این شرایط به دلیل شدت وضعیت بحران کرُونا در ایران، عملی بسیار غیر مسئولانه خواهد بود.
در گزارش، نامی از زنان پناهجوی ایرانی آورده نشده و فقط در مورد یکی از آنان اشاره شده که 34 سال داشته و در ماه فوریه به آلمان وارد شده، درخواست پناهندگی او به سرعت رد و از همان موقع هم در بازداشتگاه پناهجویان اخراجی، در فرودگاه فرانکفورت نگهداری می شود.
چنین تدارکاتی برای باز گرداندن این دو پناهجو در حالیست که قبلا اعلام شده بود به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ در آلمان فعلا اخراج پناهجویانی که تقاضای آنها رد شده است، متوقف می‌شود.




آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024