- سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
حمایت از افزایش قیمت بنزین و فرمان سرکوب مردم ِمعترض توسط علی خامنه ای چاپ ارسال به دوست
26 آبان 1398

حنیف حیدرنژاد- به گزارش رسانه های حکومتی دو روز بعد از اعتراضات گسترده مردمِ خشمگین ایران در خیابان های شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر کشور، علی خامنه ای با حمایت از افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: "اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم."

به این ترتیب خامنه ای مشخص کرد که این خود اوست که پشت افزایش قیمت بنزین است. او اضافه کرد: "یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند." آری! فقر و ناداری و زندگی در شرایط سخت و طاقت فرسا برای اقشار مختلف مردم ایران از نظر خامنه ای و باند غارتگر و وطن برباد ده حاکم بر این یک «خیال» و توهم و تصور است. برای آنها فقر و سیاه روزی مردم ایران هیچگاه ارزشی نداشته و اینک که با فشار تحریم ها، ذخایر مالی حکومتشان رو به اتمام است، برای ادامه اهداف اسلام گسترانه و تروریستی شان در کشورهای مختلف جهان، فشار را بر گُرده مردم ایران بیشتر و بیشتر می کنند. همین چند روز پیش بود که خامنه ای در حمایت از اقدامات تروریستی حکومتش و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و نابودی اسرائیل گفت: "امروز بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام، قضیه‌ی فلسطین است که ملتی را از خانه و وطن خود آواره کردند. از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز همچنان بر این موضع باقی هستیم، یعنی بدون ملاحظه و رودربایستی به فلسطین و فلسطینی‌ها کمک کرده و خواهیم کرد و این کار را وظیفه‌ی همه‌ی دنیای اسلام میدانیم."

برای خامنه ای وضعیت مردم در یمن و فلسطین و ... «مصیبت» است ولی فقر و بدبختی مردم ایران «خیال» و تصور! وقتی دست پروردگان و مزدوران حکومت خامنه ای در آن کشورها به جنگ و ترور و خشونت دست می زنند، می شوند «قهرمان» و خانواده هایشان با پول مردم ایران حمایت می شوند، اما وقتی مردم ناراضی ایران به خیابان ها می ریزند، می شوند «اشرار». این است منطق ضد ایرانی علی خامنه ای.
وضعیت امروز مردم ایران، زندگی در فقر و زیر خط فقر، بیکاری، گسترش انواع بیماری های روحی و اجتماعی، نابودی همه منابع ملی و سرزمینی و سرمایه های فرهنگی، و... همه و همه حاصل سیاست های نظام اسلامی خمینی و خامنه ای و همه مسئولین ریز و درشت این حکومت است که کشور را به یک زندان بزرگ و یک "جهنم پر عذاب" برای مردم ایران تبدیل کرده اند.
با افزایش قیمت بنزین و تاثیراتی که این تصمیم بر چرخه زندگی در همه عرصه ها برای اقشار مختلف مردم به دنبال خواهد داشت، علی خامنه ای بجای آنکه از این تصمیم خود عقب نشینی کند، فرمان به سرکوب مردم می دهد. در همان سخنرانی او با «اشرار» خواندن مردم معترض، سرکوب خونین مردم را زمینه سازی کرده و می گوید: "اینها اشرار هستند. مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند. مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند." تاکید خامنه ای بر «انجام وظایف در حفظ امنیت بطور جدی»، فرمان قتل و کشتار و سرکوب وحشیانه مردم در خیابان هاست. خامنه ای با چنین فرمانی نشان می دهد که حکومت او بجز سرکوب هیچ راه دیگری برای حل بحران های کشور نمی شناسد.
سیاست های 40 ساله حکومت اسلامی حاکم  بر ایران و سرکوب اعتراض های مختلف مردم ایران از جمله در سال 88 و  آخرین بار در دی ماه 1396 نشان می دهد که راه نجات از این همه ظلم و ستم و بیداگری و تحقیر و سرکوب روزمره، پایان دادن به عُمرِ این حکومت ضد ایرانی است.
در همین چند سال اخیر، مردم کشورهای مختلف با حضور در خیابان و ماندن در خیابان ها و میادین مرکزی شهرهای بزرگ نشان دادند که می توان حاکمان دیکتاتور و سرکوبگر را به پائین کشید. این آن درسی ست که مردم ایران می توانند برای عبور به یک فردای آزاد و دمکراتیک از آن استفاده کنند: مقاومت، ایستادگی، همبستگی، ماندن در خیابان و علی خامنه ای و تمامی نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفتن و آن را به کنار زدن.



آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024