- سه شنبه 28 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
کشتار شهروندان کرد و گریز رژیم جنایتکار و تروریستی جمهوری اسلامی از بحران هائی که آن را محاصره کرده چاپ ارسال به دوست
17 شهريور 1397

حنیف حیدرنژاد-  رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سه شهروند کرد ایرانی را اعدام کرد. در این مورد خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر گزارش داد: «امروز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ “زانیار مرادی”، “لقمان مرادی” و “رامین حسین پناهی” سه زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.»
امجد حسین پناهی، برادر رامین حسین پناهی مدت هاست در فعالیت های مختلف اعلام می کند که برادر او هیچگاه در هیچ اقدام مسلحانه بر علیه جمهوری اسلامی شرکت نداشته و کاملا بی پایه و اساس است. روز، 17 شهریور 1397 امجد حسین پناهی در یک پیام ویدئوئی ضمن اعلام خبر اعدام برادرش رامین، بار دیگر تکرار کرد که اتهامات مطرح شده بر علیه او "کذب" بوده است.
روز قبل از اجرای حکم اعدام، زانیار و لقمان مرادی نیز در یک پیام کوتاه ویدوئی از درون زندان، ضمن ابراز نگرانی از نزدیک بودن اجرای حکم اعدام خود، تاکید کردند که اتهامات اعلام شده در مورد قتل پسر امام جمعه مریوان توسط آنها حقیقت ندارد و جمهوری اسلامی تنها به دنبال انتقام گیری سیاسی از کردهاست. آنها می گویند: «ما فقط و فقط خواستار یک دادگاه صالح بوده ایم، نه علنی، بلکه عادل. با آنکه بسیاری از نهادهای بین المللی، از جمله عفو بین الملل خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده ما بوده اند، اما هرگز چنین اتفاقی نیافتاده وعلت هم آن است که از فرزندان کردستان به دلیل آنکه شهروند درجه چندم در ایران محسوب می شوند به راحتی می توان قربانی گرفت و اینبار نوبت ما، زانیار و لقمان است که قربانی این انتقام گیری سیاسی شده ایم. ما دو نفر باز هم به صراحت و با قاطعیت کامل بیگناهی خود را نسبت به اتهامی که جمهوری اسلامی به ما تحمیل کرده است اعلام می داریم.»
چند ساعت پس از اعدام این سه شهروند کرد ایرانی، رژیم حاکم بر ایران با شلیک موشک از داخل خاک ایران به شهر کویه در خاک عراق، تجمع حزب دمکرات کردستان، یکی از احزاب کردستانی که بر علیه رژیم جمهوری اسلامی فعال است را مورد حمله قرار داد. این حزب در یک اطلاعیه کوتاه اعلام کرد: «ساعت ١٠.٤٥ دقیقە امروز شنبە تاریخ ٨ ماە سپتامبر مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در میانە جلسە پلونوم کمیتە مرکزی مورد هجوم حملە موشکی و هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. بە اطلاع عموم میرساند کە در طول این حملە و در پی آن هواپیماهای بی سرنشین ایرانی در فراز شهر کویە درحال پرواز مشاهدە شدەاند. در پی این حملە قلعە دمکرات مورد هجوم چندین موشک قرار گرفتە کە منجر بە شهید و زخمی شدن شماری از اعضای احزب دمکرات کردستان شدە.»
اعدام شهروندان کرد ایرانی، اقدامی جنایتکارانه و حمله به مرکز حزب دمکرات کردستان مستقر در عراق نیز اقدامی تروریستی است. رژیم حاکم بر ایران با نقض قوانین بین المللی، مرزهای هوائی و زمینی کشور عراق را مورد تجاوز قرار داده و پناهندگان و سازمان های سیاسی ایرانی در این کشور را مورد حمله قرار داده و به کشتار آنها اقدام کرده است. وظیفه نیروها و سازمان های سیاسی و شخصیت های سیاسی و نهادهای حقوق بشری و غیر دولتی است که این اقدامات را محکوم کنند.
رژیم جمهوری اسلامی در تلاش است با این اقدامات افکار عمومی را نبست به بحران های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که آن را محاصره کرده است منحرف کرده و خود را قدرتمند نشان دهد. این رژیم در 40 سال گذشته نشان داده برای خروج از بحران به بحرن زائی رو می آورد. حمایت از مردم و احزاب کرد می تواند همبستگی ملی ایرانیان بر علیه این رژیم که در شرایط بسیار دشوار داخلی، منطقه ای و بین المللی گرفتار شده را تقویت کرده و پایان عمر آن را نزدیک تر سازد.
جنایت و اقدامات تروریستی رژیم جمهوری اسلامی نشان می دهد که این رژیم از تفرقه مردم و نیروهای سیاسی برای ادامه حیات خود سود می جوید، از همین روست که نیروهای مختلف اپوزسیون ایران نیز بیش از هر زمان دیگر باید با احساس مسئولیت و کنار گذاشتن اختلافات، به هم نزدیک شده و جبهه واحدی بر علیه این رژیم را سازمان دهند. هر نوع کوتاهی در این زمینه دست این رژیم را برای جنایت بیشتر باز گذاشته و سرخوردگی اجتماعی را موجب گشته و دلیلی خواهد بود بر نالایقی و ناکارآمدی اپوزسیون.
http://www.hanifhidarnejad.com
17 شهریور 1397 / 8 سپتامبر 2018




 




آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024