- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
درخواست برای همکاری داوطلبانه برای اجرایی کردن یک ایده چاپ ارسال به دوست
02 ارديبهشت 1397

دوستان عزیز
من قصد دارم تا کارنامه حکومت اسلامی در ایران را بعد از چهل سال با زبان آمار و ارقام در زمینه های مختلف در مقابل دیدگان افکار عمومی قرار دهم. به دلایل مختلف، نمی توانم چنین کاری را به نحو مطلوب به تنهائی انجام دهم. به کمک افرادی احتیاج دارم که بشود با هم این ایده را عملی کرد. اگر مایلید می توانید در این پروژه با من همکاری داوطلبانه کنید.

نگاهی به سال گذشته (1396) نشان می دهد که سال جاری، سال 1397 آبستن تحولات زیادی خواهد بود. اینکه سمت و سوی این تحولات و نتیجه آن چه خواهد بود نامشخص است. یک چیزاما معلوم است: رژیم جمهوری اسلامی هر سال از سوی اقشار بیشتری از مردم پس زده شده و نمره مردودی می گیرد. هر سال جمعیت بیشتری از مردم خواهان پایان این رژیم هستند. اینکه آیا امسال و در آستانه چهلمین سال "انقلاب اسلامی" تا کجا رژیم به پایان عمرش نزدیک شده و یا اینکه با چه تاکتیکت هائی به عمر خود ادامه خواهد داد معلوم نیست. اما چهلمین سال به حاکمیت رسیدن حکومت اسلامی در ایران فرصت مناسبی است تا کارنامه و بیلان این رژیم با زبان آمار و از منابع رسمی داخلی و بین المللی فهرست کرده و آن را ارزیابی نمود.

خوشبختانه اینترنت این فرصت را به ما می دهد تا با وجود دوری جغرافیائی از هم و حتی در حالی که ممکن است همدیگر را دقیق نشناسیم، بتوانیم با هم همکاری کنیم. این هم نوعی از تلاش برای یک ایران آزاد است. تلاشی که در آن با کمک آمار و ارقام و ارائه یک کار پژوهشی، نشان داده می شود که ارمغان واقعی حکومت اسلامی برای ایران، پس از چهل سال چه بوده است.

این کاری است از شبکه ای از افراد داوطلب ساکن در کشورهای مختلف که از طریق اینترنت با من در ارتباط  قرار می گیرند.

هدف چیست؟

جمع آوری آمار و ارقام و اطلاعات مختلف در حوزه های مختلف در طی چهل سال گذشته حاکمیت حکومت اسلامی در ایران
این کار ساده ای نیست زیرا مرجع و منابع برای جستجو در این زمینه ها که داده های آمده در آن موثق باشد بسیار کم و محدود هستند. این اطلاعات پراکنده است، متفاوت است و بعضی وقت ها متناقض. برای بسیاری از سال ها هم ممکن است اصلا اطلاعاتی پیدا نشود. بنابر این کاری است که وقت و دقت می طلبد.

چه افرادی می توانند همکاری کنند؟

افرادی که در لیست فیسبوکی من هستند یا از طریق یک دوست فیسبوکی تائید و معرفی می شوند.

چه توانمندی یا تخصصی مورد نیاز است؟

1. کسانی که به جستجوی آمار و اطلاعات در اینترنت و یا از طریق منابع دیگر (سالنامه ها، کتب ها، روزنامه ها، مجله ها و....) علاقه دارند. دقیق هستند، سخت کوش و موشکاف هستند، کار را با انظباط و نظم و انسجام پیش می برند. هر جا لازم است مته به خشخاش گذاشته و منابع مختلف را زیر و رو می کنند تا به نتیجه برسند. دارای ایده هستند و می توانند مستقل کار را پیش ببرند. افرادی که انگیزه بالا در نشان دادن جنایت و ناکارآمدی و ویرانگری حکومت اسلامی داشته و فراتر از شعار مایلند با آمار و ارقام آن را مستند کنند.
2. کسانی که با برنامه اِکسس می توانند کار کنند و می توانند یک بانک اطلاعاتی برای استفاده از داده های خام برنامه ریزی کنند.
3. کسانی که می توانند داده های آماری را به نمودار و گرافیک تبدیل کنند.

حتما نباید در موارد فوق متخصص بود. تجربه و پایه ی اولیه همراه با انگیزه، خلاقیت و پشتکار می تواند کافی باشد.

تاکید می شود این کاری است داوطلبانه، منبع درآمدی  برای هیچ کس نیست، بلکه باید برای آن وقت گذاشت و با قلب و انگیزه بالا در حمایت از مبارزه مردم در داخل ایران وارد آن شد. برای ارائه تحلیل درست از مسائل وتحولات سیاسی- اجتماعی مرتبط با ایران، نیاز به داده ها و اطلاعات دقیق می باشد. اگر این ایده عملی شود می تواند زمینه اطلاعاتی لازم برای ارائه تحلیل های دقیق و واقعی تر را فراهم کند.

اگر مایلید و در خود این توانمندی و آمادگی را می بینید، از تماس شما خوشحال می شوم.
برای تماس، از طریف قسمت پیام صفحه فیسبوک حنیف حیدرنژاد / Hanif Hidarnejad اقدام کنید و لطفا بنویسید چه توانمندی دارید.

به امید اینکه بشود با همکاری نزدیک از راه دور این کار دسته جمعی را به پیش برد.

با احترام
حنیف حیدرنژاد

2 اردیبهشت 1397 / 22 آوریل 2018




آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024