- چهارشنبه 29 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
"افتخار" پورمحمدی به کشتار و اعدام های سال 67 و طرح چند سوال چاپ ارسال به دوست
07 شهريور 1395

مصطفی پورمحمدی از اعضای هیئت مرگ مامور شده از سوی روح الله خمینی برای کشتار زندانیان سیاسی در سال 1367 در یک سخنرانی[1] در هفتم شهریور در شورای ادرای استان لرستان در واکنش به اعدام های تابستان سال 1367 گفت:«افتخار می‌کنیم که دستور خدا را در رابطه با منافقین اجرا کردیم و در مقابل دشمنان خدا و ملت با قدرت ایستادیم و مقابله کردیم ... خداوند فرمودند بر کفار رحم نکنید چون آنها به شما رحم نمی‌کنند و به منافقان نباید رحم کرد چرا که اگر بتوانند شما را به خاک و خون می‌کشند که کشیدند ». اگر چه پورمحمدی هیچ اشاره مستقیمی به کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 67 نکرد، اما سخنان او در این سخنرانی را باید اعتراف وی به نقشی که او در این کشتارها داشته دانست. منظور پور محمدی از "منافقین" سازمان مجاهدین خلق است.

حال این سوال مطرح است: اگر پور محمدی به آنچه کرده "افتخار" می کند، و اگر آنچه کرده را اجرای خواست و حکم خدا می داند، پس چرا از بیان جزئیات آنچه کرده شرمنده است و در مورد آن توضیح نمی دهد؟ خود او در همین سخنرانی در توصیف امام و مرادش می گوید: « امام خمینی با مردم صمیمی، شفاف و صادق بود و چیزی را از آن‌ها پنهان نکرد.» سوال از پور محمدی این است، اگر او از شفافیت و صداقت حرف می زند، پس چرا خود وی در مورد کشتارهای سال 67 شفافیت ندارد؟ چند سوال ساده و مهم که او می تواند با شفافیت و صداقت کامل پاسخ دهد از جمله این ها هستند:
- اعدام شدگان چه تعداد بودند؟

- اسامی و مشخصات اعدام شدگان چه می باشد؟

- اعدام شدگان در کجا دفن شده اند؟

- وصیتنامه و وسایل شخصی اعدام شدگان کجا هستند؟

- چرا با وجودی که  وسط این کشتارها، آیت الله منتظری که خود یک مجتهد بود با این کشتارها مخالفت کرد، باز هم - پورمحمدی- و هیئت مرگ همراهش بر ادامه ی کشتارها اصرار کردند؟ اگر او از خدا و دستور الهی صحبت می کند، وقتی مجتهدی –آیت الله منتظری-  که به لحاظ سلسله مراتب مذهبی بسیار بالاتر از او قرار داشته بر "جنایتکارانه" بودن این اعدام ها تاکید کرده و پورمحمدی و دیگر اعضای هئیت مرگ را از ادامه آن باز می دارد، چرا آنها کشتارها را متوقف نکردند و آن را همچنان ادامه دادند؟

پور محمدی در کابینه دولت حسن روحانی وزیر دادگستری است. حسن روحانی که خود از ابتدای انقلاب در سطوح مختلف مسئولیت های مختلفی داشته نیز باید توضیح دهد: وقتی وزیر دادگستری اش بر دخالتش در اعدام های سال 67 تاکید کرده و آن را افتخار می داند، خود او – حسن روحانی-  در مورد وزیر دادگستری اش و این کشتارها چه می داند و چه می گوید؟

حنیف حیدرنژاد
7 شهریور 1367 / 28 آگوست 2016
http://www.hanifhidarnejad.com
 

1. وزیر دادگستری در خرم‌آباد: افتخار می‌کنیم ‌دستور خدا را در باره ‌منافقین ‌اجرا کردیم
 


آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024