- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
سازمان مجاهدین خلق و تسویه حساب شنیع با مخالفین چاپ ارسال به دوست
23 مرداد 1395

پس از انتشار نوار صوتی آیت الله منتظری در رابطه با کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 1367، رسانه های عمومی بطور بی سابقه ای به این موضوع توجه نشان می دهند. این نخستین بار در سه دهه گذشته است که توجه به این موضوع اینچنین گسترده  است. این خواست جان به دربردگان، خانواده های قربانیان و فعالین حقوق بشری بود که این جنایت نباید به فراموشی سپرده شود. توجه و حساسیت افکار عمومی به این موضوع فرصت مناسبی برای آن است که تا آنجا که راه کارهای بین المللی اجازه می دهند سران جمهوری اسلامی به پاسخگوئی کشانده شوند. درست در چنین زمانی و در حالی که نگاه ها بر سران جمهوری اسلامی متمرکز شده است، سازمان مجاهدین خلق در تلاش است تا تمرکز بر روی جانیان و کارگزاران این کشتار بزرگ را منحرف و بدین ترتیب عملا آنها را از پاسخگوئی فراری می دهد.

سازمان مجاهدین خلق با انتشار مطلبی در یکی از سایت های غیر رسمی خود عکسی از ایرج مصداقی، از زندانیان سیاسی سابق را در کنار عکس هائی از اعضای هیئت مرگ و برخی از جانیان رژیم جمهوری اسلامی قرار داده است.[1] این سازمان در متن پیاده شده ی سخنان آقای منتظری، واژه "برادارنی" را حذف و بجای آن "واژه "نفراتی" را قرار داده و سپس می نویسد: "یکی از نفرات هیئت مرگ میگوید «ما با نفراتي كه در زندان بودند مشورت مي كرديم» این نفرات چه کسانی بودند. آیا تواب تشنه به خون ایرج مصداقی که اکنون در لباس صدای بازجویان و زندانبانان اوین در همه جا ظاهر میشود و سعید شاهسوندی و... نیز یکی از آنها میباشند؟ وضعیت شاگرد جلاد که مشخص است ولی بنا به اعترافات ایرج مصداقی نیز در زندان تعهد اطلاعاتی داده بود و درست به همین دلیل هم او در اوج پستی و حقارت جان کثیفش را بدر برده است و اکنون به آرمان همان سربداران با خشم و کینه حیوانی چنگال می کشد."

سازمان مجاهدین اگرچه ادعا دارد که با جمهوری اسلامی مبارزه می کند، اما نشان داد که فرصت بزرگِ به پاسخگوئی کشاندنِ رهبران جمهوری اسلامی در قبال کشتار بزرگ سال 67 را به فرصتی برای تسویه حساب با مخالفین خود بدل کرده است. این سازمان با وجود همه امکاناتی که دارد نتوانست و نخواست که در سه دهه گذشته موضوع کشتار زندانیان سیاسی را در عرصه بین المللی بطور جدی دنبال کند. ایرج مصداقی اما که خود ده سال در زندان های جمهوری اسلامی بوده و انواع شکنجه را تحمل کرده است موفق شد با همکاری برخی از جان به دربردگان و زندانیان سیاسی سابق، آنهم با وجود همه کمبودها و کاستی ها، با حمایت بسیاری از اعضای خانواده های جان به دربردگان و زندانیان سیاسی سابق، کمپین "ایران تریبونال"[2] را سازماندهی کند. دادگاهی سمبلیک که با حضور حقوق دانانی برجسته و با استناد به شهادت شاهدین بسیار، جمهوری اسلامی را در رابطه با کشتار سال 67 مسئول معرفی کرد.[3] سازمان مجاهدین خلق اما، بجای مبارزه با جمهوری اسلامی، تلاش خود را بر مبارزه و حذف مخالفین و منتقدین خود متمرکز کرده است.

دست کاری، تغییر و تحریف سندِ تاریخی بسیار مهمِ سخنان آقای منتظری در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 که بطور گسترده در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شده و برای همه مردم قابل دسترس و قابل تطبیق دادن است نشان می دهد که سازمان مجاهدین خلق برای رسیدن به اهداف خود از هر شیوه ای برای فریبکاری افکار عمومی در جهت توهین و اتهام زدن به مخالفین و جداشدگان خود استفاده می کند. براستی یک تشکیلات سیاسی تا کجا باید بی اعتبار و شنیع باشد که خون هزاران زندانی سیاسی و درد و رنج جان بدربردگان و خانواده این قربانیان را وسیله تسویه حساب های خود با مخالفینش قرار دهد. چنین تشکیلاتی بی اعتبار تر از آن است که مدعی مبارزه با جمهوری اسلامی باشد.

مطلب منتشر شده در سایت وابسته به سازمان مجاهدین خلق همچنین به آقایان همنشین بهار (محمد جعفری) و سعید شاهسوندی اتهام می زند که "همدست" قاتلین هستند. دلیل این اتهام زنی سلسه گفتگوهای همنشین بهار با سعید شاهسوندی است که در آن تاریخچه سازمان مجاهدین و برخی رویدادهای مهم مربوط به این سازمان مرور می شوند. سازمان مجاهدین که در نوشته ها و سخنرانی های رهبرانش مدعی است که اصل "برائت" را قبول دارد، نشان داده که به راحتی و بی آنکه هیچگونه صلاحیت قضائی داشته باشد و بدون هیچ سند و مدرکی به هر کس که بخواهد اتهام می زند. این یک شیوه مافیائی برای ترور شخصیت و ترساندن مخالفین با هدف به سکوت کشاندن آنهاست. روشی که البته تاکنون نتیجه نداده و تنها باعث بی اعتباری هرچه بیشتر این تشکیلات شده است.

در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی و جنایات رژیم جمهوری اسلامی باید تلاش تمام شخصیت ها و سازمان های سیاسی بر روی رژیم جمهوری اسلامی متمرکز باشد. هرگونه وسیله قرار دادنِ خون اعدام شدگان برای تسویه حساب های شخصی و گروهی عملی است شنیع که باید محکوم شده و تقبیح گردد.

 

حنیف حیدرنژاد

22 مرداد1395/ 12 آگوست 2016

http://www.hanifhidarnejad.com

 

 

توضیح: سایت وابسته به سازمان مجاهدین خلق از بعد از ظهر روز جمعه 22 مرداد 1395/ 12 آگوست 2016 متن مرتبط با ایرج مصداقی که در نوشته ی حاضر به صورت نقل قول به آن اشاره شده و نیز عکس او در کنار جانیان را حذف کرده است.[4]

 

منابع:

1. 

http://pezhvake-iranzamin.blogspot.se/2016/08/67.html

2.

http://www.irantribunal.com/index.php

 

3.

http://www.irantribunal.com/index.php/support-us

 

4.

http://pezhvake-iranzamin.blogspot.se/2016/08/67.html

 

مطلب مرتبط از ایرج مصداقی

ادعای جدید فرقه «صاحب‌مرده» رجوی منبی بر عضویت من در هیأت کشتار ۶۷

http://pezhvakeiran.com/maghaleh-80657.html

 



آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024